niedziela, 26 lutego 2017

Mój obecny plan treningowy






     W tym poście podzieliłam się z Wami moim sportowym podsumowaniem stycznia. Dziś chcę Wam przedstawić mój obecny plan treningowy, na który składa się bieganie, siłownia, ćwiczenia w domu oraz inne aktywności takie jak spacery po górach, basen, czy narty. Przy opracowywaniu planu treningowego i analizowaniu aktywności fizycznej, jaką podjęłam, bardzo pomocny jest mi mój dziennik biegowy, o którym pisałam w tym poście. W dzienniku tym na dany miesiąc przygotowuję dwie tabele: miesięczną i dotyczącą biegania. W tabeli miesięcznej wpisuję aktywność fizyczną, jaka podjęłam w danym czasie, natomiast w drugiej tabeli wypisuję informacje z danego dnia biegu takie jak czas, dystans, rodzaj biegu itp.


Obecnie mój plan treningowy przedstawia się następująco:


Poniedziałek: zazwyczaj jest to dzień regeneracji po długim, niedzielnym wybieganiu.


Wtorek: bieganie 8 - 10 km + przebieżki 6 - 8 x 100 m


Środa: siłownia ok. 1 godzina, na siłowni zazwyczaj wykonuję 3-4 zestawy po 3 ćwiczenia w ilości 15 powtórzeń. Każdy zestaw zawiera 3 ćwiczenia po jednym na ręce/ramiona, brzuch, uda/pośladki np. Zestaw 1: 15 unoszeń hantli nad głowę na każdą rękę, 15 brzuszków na piłce, 15 przysiadów z obciążeniem 8 kg


Czwartek: bieganie 8 – 10 km + podbiegi 4 – 6 x 100 m


Piątek: ćwiczenia w domu. Zazwyczaj jest to Killer Ewy Chodakowskiej lub ćwiczenia na dane partie ciała np. po 15 min na ręce, brzuch, nogi.


Sobota: bieganie 8 – 10 km


Niedziela: długie wybieganie np. 14 km (dystans zwiększam co tydzień o 2 km).




Moim głównym celem sportowym na ten rok jest podejmowanie aktywności fizycznej do sześciu razy w tygodniu, stąd też poza bieganiem zdecydowałam się na siłownię i ćwiczenia w domu. Owszem, są tygodnie, kiedy po prostu mi się nie chce biegać czy ćwiczyć (o tym, co robię, gdy nie chce mi się biegać, pisałam tutaj). Czasami zamieniam bieganie na wyjście w góry, czy na basen jednak staram się, by aktywność fizyczna była częścią każdego mojego dnia.

4 komentarze:

  1. Niezłe wyzwanie. Powodzenia! 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze rozpisany program treningowy znacznie pomaga w realizacji celu :) Nic w końcu tak nie motywuje, jak świadomość, że poświęciliśmy swój czas aby ułożyć harmonogram treningu

    OdpowiedzUsuń