piątek, 13 stycznia 2017

Podsumowanie 2016 roku





     Rok 2016 był dla mnie sporym wyzwaniem i nie ukrywam, że nie był on dla mnie łatwy. Swoje cele na minionym rok podzieliłam na obszary, w ramach których wyodrębniłam kilka mniejszych zamierzeń.

Praca: Mogę powiedzieć, że bez wątpienia ubiegły rok minął mi pod znakiem pracy szeroko pojętej. Najważniejszym krokiem w tej dziedzinie było założenie przeze mnie własnejdziałalności gospodarczej oraz utrzymanie jej przez rok na zadowalającym poziome. Założyłam sobie, że miesięcznie będę mieć co najmniej jednego klienta zainteresowanego projektem aranżacji wnętrza i cieszę się, że udało mi się spełnić ten cel. Własna działalność gospodarcza to również nauka na własnych błędach, poszukiwanie rozwiązań i ciągły rozwój. W tym okresie wiele dowiedziałam się na temat prowadzenia firmy, reklamy, social media, jednak wiem, że jeszcze długa droga przede mną.



Sport: Początkowo zakładałam pokonanie dwóch maratonów w ubiegłym roku. Niestety nie udało mi się zrealizować tego celu. Zamiast tego ukończyłam Krakowską Triadę Biegową (Cracovia Maraton, Bieg Trzech Kopców oraz Półmaraton Królewski) oraz mniejsze biegi organizowane lokalnie. Poza bieganiem starałam się również ćwiczyć w domu i co miesiąc publikowałam dla Was zestawy ćwiczeń. Mam nadzieję, że z nich skorzystaliście. Końcówka roku była dla mnie bardzo intensywna, a spora ilość zleceń sprawiała, że pracowałam również w weekendy i muszę przyznać, że czasami bieganie szło w odstawkę. Na szczęście na nowy rok mam już sportowy plan działania, ale to temat na inny post.

Podróże: Tutaj niestety nie udało mi się wiele osiągnąć, biorąc pod uwagę moje cele. W ubiegłym roku zrezygnowałam z wakacji. Priorytetem był dla mnie rozwój firmy i, prawdę mówiąc, większość środków finansowych przeznaczyłam właśnie na ten cel. Nie wyjechałam nigdzie za granicę, ale starałam się wypoczywać w mojej okolicy, wybrałam się również na Błatnią i do wrocławskiego afrykarium.

Rozwój osobisty: W ramach tego obszaru miałam zamiar poszerzyć swoją wiedzę z angielskiego oraz przeczytać 5-6 książek w języku angielskim. Jeśli chodzi o poszerzenie wiedzy, przerabiałam głównie gramatykę, korzystając z tej strony i wzięłam udział w Wyzwaniu Poliglotki. Cieszę się, że przeczytałam kilka książek w języku angielskim w zeszłym roku. To do dla mnie jednocześnie nauka i relaks. O tym, jak zacząć czytać książki w obcym języku pisałam w tym poście.

Inne cele: Pod tym określeniem kryją się głównie cele dotyczące blogowania i czytania książek. W przypadku blogowania, zdecydowanie więcej postów ukazało się na moim wnętrzarskim blogu i to jemu poświęciłam więcej uwagi. Natomiast jestem zadowolona z ilości przeczytanych książek. Średnio były to 2 książki miesięcznie. Może nie jest to jakaś wielka ilość, jednak wypracowałam u siebie nawyk codziennego czytania. Wtym poście podzieliłam się z Wami moimi przemyśleniami na temat tego, jak czytać więcej książek.

Ubiegły rok kręcił się wokół założenia i utrzymania własnej działalności gospodarczej. W związku z tym część celów z ubiegłego roku nie została przeze mnie osiągnięta, a część z nich zmieniona na inne zamierzenia. Jestem zdania, że warto planować to, co chcemy osiągnąć w danym okresie, nieważne czy jest to tydzień, miesiąc, czy rok. Możemy to nazywać określaniem celów, planów, wyzwań czy postanowień. Ważne byśmy byli wierni sobie, a jednocześnie elastyczni. Nie jesteśmy w stanie sztywno zaplanować każdego dnia czy miesiąca. Nie zawsze uda nam się osiągnąć to, co zamierzaliśmy. Według mnie warto poddawać się zmianom i wydarzeniom, jakie pojawiają się w naszym życiu. Sama jestem tego przykładem. Postawiłam przed sobą wiele celów i część z nich osiągnęłam, inne zmodyfikowałam, a z niektórych całkiem zrezygnowałam. Jestem zadowolona z tego, jaki był ten 2016 rok. Wiele w tym okresie się nauczyłam. Jednocześnie mam nadzieję, że w tym roku będzie lepiej.

A jaki był Wasz 2016 rok?

20 komentarzy:

  1. Cieszę się, że udało Ci się zrealizować cele zawodowe - podziwiam! Mam nadzieję, że w tym roku znajdziesz też więcej czasu dla siebie oraz spełnisz wszystkie swoje marzenia. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To faktycznie miałaś pracowity rok :-). Mnie to czeka w tym roku i mam cichą nadzieję, że jakoś uda mi się wszystko ze sobą pogodzić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie trzymam kciuki :)

      Usuń
  3. Odkąd jestem ze swoim facetem każdy rok jest dla mnie dobry :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Wsparcie i motywacja ze strony drugiej połówki podnosi na duchu nawet w trudnych momentach :)

      Usuń
  4. Zrealizowane cele, potrafią dać kopa na następny rok ! gratuluję wspaniałego wsparcia i pracowitego roku :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniale, że rozkręciłaś działalność. To ogromny plus, niech teraz będzie tylko lepiej :) Pięknego 2017!

    OdpowiedzUsuń
  6. Super! Życzymy kolejnego tak udanego roku :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Sporo się działo. Życzę kolejnych sukcesów w prowadzeniu działalności gospodarczej!

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne podsumowanie :)
    Zachęcam do wspólnej obserwacji: www.fancycares.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Będę zaglądać :)

      Usuń
  9. Świetny post. Gratuluję prowadzenia własnej firmy. Mam nadzieję, że i mnie to kiedyś spotka:)

    OdpowiedzUsuń