sobota, 11 czerwca 2016

Ćwiczenia ogólnorozwojowe - wyzwanie na 6 miesięcy (zestaw na czerwiec)



     Bieganie jest dla mnie aktywnością fizyczną, którą uprawiam regularnie od ok. 4 lat. Czasami bieganie uzupełniam wizytą na basenie, ćwiczeniami wykonywanymi w domu lub górskimi wędrówkami. Lubię biegać i jest to czas, w którym mogę przemyśleć wiele spraw i skupić się tylko na sobie. Po maratonie zazwyczaj wprowadzam drobne zmiany do codziennego treningu biegowego. Ostatnio stwierdziłam, że dobrze byłoby uzupełnić bieganie o ćwiczenia ogólnorozwojowe, które pomogą mi wysmuklić i ujędrnić sylwetkę. Do tej pory wykonywałam takie ćwiczenia, gdy nie miałam ochoty na bieganie lub pogoda była niesprzyjająca do wyjścia z domu. Teraz mam na celu wprowadzenie takich ćwiczeń na stałe, by były one uzupełnienie biegania.


Na czerwiec wybrałam następujące ćwiczenia:


Pompki x 15


Pompki w podporze tyłem x 15 (ćwiczenie nr 4 w opisie)


Brzuszki x 15


Brzuszki bokiem x 15 na każdą stronę (ćwiczenie nr 3 w opisie)


Przysiady x 15


Unoszenie nóg x 15 na każdą stronę (ćwiczenie nr 3 w opisie)


Ćwiczenia wykonuję trzy razy w tygodniu, cały zestaw ćwiczeń powtarzam pięć razy. Są to ćwiczenia angażujące zarówno mięśnie rąk, brzucha, pośladków jak i nóg. Ćwiczenia będę zmieniać co miesiąc, tak by wprowadzać coś nowego i nie nudzić się szybko danym zestawem. Myślę, że ćwiczenia ogólnorozwojowe sprawdzą się świetnie u osób, które niekoniecznie biegają, ale chcą popracować nad sylwetką. Zachęcam Was do wzięcia udziału w tym wyzwaniu i ćwiczenia regularnie. Oczywiście pamiętajcie o tym, by ćwiczenia te poprzedzić rozgrzewką i zakończyć rozciąganiem.


Poniżej znajdziecie plan ćwiczeń na czerwiec. Możecie go pobrać tutaj.




Kto z Was się przyłączy?

2 komentarze:

  1. Bardzo fajne, ja znalazłam w internecie ćwiczenia na brzuch, które dość mocno zmotywowały mnie do działania :)

    OdpowiedzUsuń