piątek, 15 kwietnia 2016

Mój dziennik biegowy





     Swój dziennik biegowy zaczęłam prowadzić w momencie przygotowywania się do mojego pierwszego maratonu. Mój dziennik jest ze mną od dwóch lat. Dla mnie jest on do przede wszystkim narzędziem do monitorowania moich postępów w bieganiu. Poza tym jest on źródłem motywacji. Zaznaczam w nim moje rekordy i najlepsze czasy np. na 5 km, 10 km, w półmaratonach i maratonach. Często wracam do pierwszych biegów lub tabel z treningami, które wykonywałam przed maratonem. Dzięki temu dziennikowi w gorsze dni, gdy nie chce mi się wyjść biegać, wspominam zawody lub przygotowania do nich. Takie przeglądanie dziennika daje mi motywację i siłę do dalszych ćwiczeń. Próbowałam korzystać z aplikacji takich jak Endomondo lub zapisywać biegi w pliku w komputerze, jednak wersja papierowa sprawdza się u mnie najlepiej. 

W dzienniku biegowym mam dwie tabele: przedstawiającą dany miesiąc, a poniżej tabelę zawierającą informację na temat treningów. 

Tabela miesięczna: W tabeli miesięcznej wpisuję jedynie przebiegnięty dystans lub jeśli nie biegałam inne ćwiczenia wykonane w danym dniu np. ćwiczenia z Ewą Chodakowską, basen, ćwiczenia na określone partie ciała. 

Tabela z treningami: To tabela dotycząca jedynie biegania. Wpisuję tutaj rodzaj biegu (codzienne bieganie, przebieżki, długie wybiegania, zawody), dystans oraz czas. Ponadto zrobiłam w niej miejsce na uwagi. Czasami po chorobie lub dłuższej przerwie moje wyniki w bieganiu nie są zachwycające, dlatego tutaj wpisuję to, co może być powodem spadku formy lub słabego tempa biegu (osłabienie, pogoda np. silny wiatr, zmęczenie).



Poza tabelami dziennik biegowy służy mi również, jako notes, w którym zamieszczam ćwiczenia, wyzwania treningowe, które znajdę w Internecie. Polecam Wam założenie takiego dziennika. Niekoniecznie musi on dotyczyć biegania, może to być każdy inny sport, jaki uprawiacie. Według mnie prowadzenie takiego dziennika pozwala nam obserwować, jakie postępy robimy, możemy w nim zamieszczać ciekawe ćwiczenia i z nich korzystać, a w chwilach zwątpienia wspominać swoje sportowe osiągnięcia. 

Poniżej znajdziecie trzy wersje karty tytułowej dla swoich dzienników biegowych oraz tabelę, w której możecie zapisywać swoje treningi. Oczywiście wszystkie materiały możecie pobrać z tej strony






Czy Wy również prowadzicie dzienniki biegowe/sportowe?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz