środa, 20 stycznia 2016

Zestawy ćwiczeń, które można wykonać w domu



     W tym poście wspominałam Was, że poza bieganiem lubię również wykonywać ćwiczenia w domu. Dziś mam dla Was trzy zestawy ćwiczeń, które wykonuję. Są to głównie ćwiczenia opracowane przez Ewę Chodakowską. Wiem, że cześć osób śmieje się z uwielbienia, jakim darzą ją kobiety w Polsce. Ja podchodzę do tego z dystansem. Dla mnie Ewa Chodakowska jest świetnym dowodem na to, że opracowane przez nią ćwiczenia są efektywne i prowadzą do wypracowania u siebie świetnej sylwetki.

Za pomocą poniższych ćwiczeń wzmacniam całe ciało, poprawiam kondycję oraz pracuję nad wybranymi partiami mięśni. Zestawy ćwiczeń, jakie połączyłam to zarówno filmy, które możecie znaleźć w sieci oraz ćwiczenia przedstawione graficznie. Czas wykonania danego zestawu to od 1 godziny do 1,5 godziny.  Do wykonania ćwiczeń nie potrzebujemy żadnych przyrządów. Wystarczy nam mata lub w moim przypadku jest to dywan i niewielka część pomieszczenia. Ćwiczenia angażują do wysiłku całe ciało, są wymagające, ale przynoszą świetne efekty. Ja biegam regularnie, a te ćwiczenia wykonuję czasami zamiast biegania lub jako uzupełnienie treningu. 

I. Ćwiczenia ogólnorozwojowe oraz wzmocnienie mięśni brzucha:
Ewa Chodakowska „Killer” x 1 (klik)
Zestaw ćwiczeń „Kompletny trening mięśni brzucha” x 1 

źródło


„Killer” to pierwszy z filmików Ewy, przy którym ćwiczyłam. Przyznaję, że program jest wymagający i po jakimś czasie pojawia się spore zmęczenie, pot i przyspieszony oddech. Program składa się z interwałów zawierających zarówno ćwiczenia kardio, jak i ćwiczenia na poszczególne partie ciała. Po wykonaniu „Killera” koncentruję się na mięśniach brzucha i wykonuję ćwiczenia zamieszczone na grafice.

II. Ćwiczenia ogólnorozwojowe oraz wzmocnienie mięśni nóg i pośladków:
Ewa Chodakowska „Turbo spalanie” x 1 (klik)
Ćwiczenia „Brazylijskie pośladki” cz. 1 i 2 x 1 (cz. 1, cz. 2)

W tym zestawie połączyłam trening „Turbo spalanie” z ćwiczeniami na pośladki. Trening „Turbo spalanie” składa się z 9 rund, a każda z nich zawiera 2 ćwiczenia. Po tym treningu wykonuję jeszcze zestaw ćwiczeń na nogi i pośladki. Wybrałam dla siebie 2 filmiki angażujące te mięśnie.

III. Ćwiczenia ogólnorozwojowe oraz krótki trening mięśni brzucha:
Trening dla Detocell Academy x 1 (klik)
Ćwiczenia na mięśnie brzucha x 3 (klik)

W tym zestawie połączyłam trening opracowany dla Detocell Academy oraz kilka ćwiczeń na mięśnie brzucha. Trening dla Detocell Academy ma na celu wzmocnienie naszego ciała oraz walkę z cellulitem. Składa się on z pięciu rund. W każdej znajdziemy trening kardio (1 minuta) oraz ćwiczenia na poszczególne partie ciała (0,5 minuty). Ten program jest dość krótki. Uzupełniam go czterema ćwiczeniami na mięśnie brzucha, które wykonuję w trzech seriach.

Trzy zestawy ćwiczeń, które Wam przedstawiłam, wybrałam, jako uzupełnienie biegania. Ćwiczenia te pozwalają mi zaangażować te partie ciała, które przy bieganiu wykonują mniejszą pracę. Wbrew pozorom ćwiczenia są dość wymagające, ale warto z nich skorzystać. Tak naprawdę każdy z nas może sobie opracować zestawy ćwiczeń, które będą mu odpowiadać zarówno pod względem treści jak czasu, który trzeba na nie poświęcić. Wiele ciekawych filmików, zdjęć i zestawów ćwiczeń znajdziecie w sieci. 

Lubicie ćwiczyć przy takich filmikach? Podzielcie się swoimi ulubionymi zestawami ćwiczeń.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz