czwartek, 7 stycznia 2016

Mój organizer 2016



     W ubiegłym roku stworzyłam swój pierwszy organizer. Myślę, że sprawdził się o wiele lepiej niż zwykły kalendarz. W tym roku postanowiłam opracować kolejny, który różni się od wcześniejszego. Organizer na 2015 rok był dość rozbudowany. Zawierał wiele kart, a niektóre z nich (np. karta „Moja szafa”) w czasie użytkowania nie zostały przeze mnie wypełnione lub wypełniłam je tylko częściowo. W tym roku postanowiłam, że opracuję prostszy i mniej rozbudowany organizer. W tegorocznym organizerze znajdziecie następujące karty:

1. Strona tytułowa – wygląda bardzo podobnie do tej z zeszłego roku.

2. Kalendarz – tutaj możecie wybrać czy wolicie cały rok na jednej kartce, czy na dwóch.

3. Cele na rok 2016 – zastosowałam tutaj rozkład, dzięki któremu możecie pogrupować cele i w ramach grup wyodrębnić kilka celów. W moim przypadku będą to cele dotyczące pracy, rozwoju, podróży, sportu oraz inne. Myślę, że to dobre rozwiązanie. W ubiegłym roku właśnie w taki sposób wypisałam moje zamierzenia.

4. Plan miesiąca – postanowiłam, że w tym roku zrobię uniwersalną kartę, dzięki której każdy z Was będzie mógł wypełnić dni miesiąca według własnego uznania oraz wypisać w niej ważne terminy.



5. Cele miesięczne – ta karta jest bardzo podobna do tej zawierającej cele roczne. Dzięki takiemu rozwiązaniu w każdym miesiącu możecie określić sobie cele, które będą tożsame z tymi rocznymi. Oczywiście nie musicie wypełniać wszystkich pól. Pamiętajcie, że przy określaniu celów zarówno miesięcznych, jak i rocznych warto wziąć pod uwagę wiele aspektów takich jak nasze możliwości czasowe, finansowe, wiedzę, umiejętności, realność w realizacji celu itp.

6. Karta dnia – znajdziecie tutaj osobne miejsce na wypisywanie ważnych spraw na dany dzień, plan dnia, miejsce na wpisywanie codziennych, powtarzalnych czynności i notatki. Ponadto, jeśli ważne jest dla Was odpowiednie nawodnienie, poniżej możecie zaznaczać, ile szklanek wody już wypiliście. Tak jak to było w zeszłym roku, również w tegorocznym organizerze sami określacie datę wypełnienia. Dzięki temu możecie pominąć w planowaniu weekendy, czy okres urlopowy. Układ planu dnia umożliwia Wam wypełnianie go w sposób zadaniowy lub godzinowy. W tym poście wspominałam Wam, że wbrew pozorom rutyna jest ważna w naszym życiu. Do niej odnosi się część pod nazwą „codziennie”, w której możecie wpisywać naukę języka, aktywność fizyczną i wszystko to, nad czym regularnie pracujecie.

7. Budżet miesiąca – podobnie jak w zeszłym roku ta karta gości w moim organizerze. Jej układ jest trochę inny od tej z organizera 2015. Możecie tu wpisać zarówno wydatki stałe, jak i te jednorazowe. Myślę, że przy planowaniu wydatków oraz określaniu oszczędność będzie pomocna.


8. Cele na rok 2017 – według mnie podczas trwania roku 2016 i realizowania bieżących celów warto zastanowić się nad tym, czego chcemy i oczekujemy, by tym samym określić cele na kolejny rok.

9. Notatki – ta karta również występowała w zeszłorocznym organizerze. Jest to wolne miejsce na wpisywanie wszelkich uwag, notatek, spraw, o których nie chcecie zapomnieć itp.

Jak już zauważyliście, tegoroczny organizer jest prostszy niż ten z zeszłego roku. Zrezygnowałam ze zbyt dużej ilości kart i list odnoszących się do różnych zagadnień. Nie ma w nim np. kart dotyczących przeczytanych książek, czy filmów, wizyt u lekarzy, czy planowanych zakupów ubraniowych. Myślę, że te zagadnienia śmiało można pogrupować i wypisać w notatkach, jeśli ktoś ma taką potrzebę. Chciałam, żeby organizer 2016 był zarówno dla mnie, jak i dla Was źródłem inspiracji i motywacji. Dlatego na kartach kalendarza, planu miesiąca, dnia oraz budżetu znajdziecie kilka motywujących cytatów.

Jak Wam się podoba taki rozkład organizera? Mnie bardzo przypadł do gustu i z przyjemnością z niego korzystam. Mam jeszcze problem z przechowywaniem kart. W zeszłym roku je bindowałam i układałam organizer na 3 miesiące. Jednak w wyniku wypinania i kompletowania kart na nowy miesiąc karty, które miały być ze mną cały rok np. cele roczne, były w kiepskim stanie. Jak na razie nie znalazłam dobrego rozwiązania. Może będę je wpinać do małego segregatora? O ile znajdę taki który mi się spodoba ;) W jaki sposób Wy spinacie karty organizera? A może wolicie korzystać z tradycyjnego kalendarza? Dajcie znać w komentarzach.

Będzie mi bardzo miło, jeśli mój organizer przypadnie Wam do gustu. Możecie go pobrać tutaj. Znajdziecie tam również projekt okładki.

4 komentarze:

  1. Jako fanka tabelek i tabeleczek oraz notowania w nich wszystkich wydatków, rachunków i innych niespodzianek - uwielbiam stronę o wydatkach. <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny organizer, oj budżet miesiąca to zdecydowanie strona dla mnie, muszę w końcu zacząć kontrolować moje wydatki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i zapraszam do pobrania :)

      Usuń