środa, 21 października 2015

Moje sposoby na dobre trawienie



     Zdrowy i prawidłowo funkcjonujący organizm wpływa pozytywnie na nasze samopoczucie zarówno fizyczne, jak i psychiczne. Dowiedziono, że problemy z trawieniem odbijają się nie tylko na naszym wyglądzie (szara, przesuszona cera, słabe włosy i paznokcie), ale również na naszym samopoczuciu (ogólne zmęczenie i rozdrażnienie). Internetowe źródła donoszą, że problemy z trawieniem może mieć co trzecia osoba. Często jest to dla nas uciążliwy i wstydliwy problem. Zamiast zwracać się w stronę suplementów diety reklamowanych w radio i telewizji przedstawię Wam kilka sposobów na to, by naturalnie wspomóc pracę naszego układu trawiennego:

1. Nawadnianie: Spożywanie odpowiedniej ilości płynów jest niezwykle ważne dla działania układu pokarmowego. Nie mówię tu tylko o piciu herbaty i kawy w ciągu dnia. Bardzo ważne jest spożywanie wody z dodatkiem soku owocowego, plasterka cytryny, ogórka lub kilku listków mięty. Najlepsze efekty przynosi picie wody właśnie z jakimś dodatkiem, gdyż wtedy nasz organizm ją trawi. Szczególnie polecam picie wody z cytryną i miodem rano na czczo oraz na godzinę przed snem.

2. Nabiał: Spożywanie nabiału może wspomóc nasz układ trawienny i usprawnić jego pracę. Szczególnie dobre dla naszych jelit są naturalne jogurty i kefiry. Podarujmy sobie te owocowe, słodzone, którym daleko do naturalnych produktów.

3. Suszone owoce: Świetnie wpływają na nasz układ trawienny suszone śliwki, rodzynki, morele i inne owoce. Mogą być dla nas bardzo smaczną przekąską pomiędzy posiłkami.

4. Siemię lniane: W moim przypadku picie siemienia lnianego wpłynęło pozytywnie nie tylko na trawienie, ale również na stan skóry, włosów i paznokci. W jaki sposób spożywam siemię lniane? 1-2 łyżki siemienia (cale ziarna) zalewam wrzątkiem i przykrywam na ok. 15 min, gdy lekko ostygnie, dolewam dla smaku np. sok malinowy i wypijam razem z ziarenkami. Płyn jest gęstszy niż woda, jednak nie robi się z niego kisiel i smakuje całkiem nieźle. 

5. Produkty bogate w błonnik: Nasza dieta powinna być bogata w owoce, warzywa oraz produkty pełnoziarniste. To właśnie one są doskonałym źródłem błonnika, który bardzo korzystnie wpływa na pracę naszego układu trawiennego.

6. Sport: Postarajmy się pobudzić nasz układ trawienny poprzez ruch i aktywność fizyczną. Wystarczy 30 min dziennie, by nie tylko pobudzić jelita do pracy, ale również poprawić samopoczucie. Możemy wrócić z pracy spacerkiem, wybrać się na basen lub wyjść na przechadzkę z psem.

źródło


Pamiętajcie, że nie jestem lekarzem, ani dietetykiem. Sposoby, o których wspominałam są ogólnie znane i sprawdziłam je na sobie z bardzo dobrym skutkiem. Jeżeli dokuczają Wam problemy ze strony układu pokarmowego zawsze warto skonsultować się z lekarzem lub dietetykiem, gdyż różna może być ich przyczyna. Według mnie to, w jaki sposób pracuje nasz układ pokarmowy odbija się na naszym wyglądzie i samopoczuciu.

Jakie są Wasze sposoby na polepszenie pracy układu trawiennego?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz