poniedziałek, 26 października 2015

Lubię poniedziałki (65): Zdrowe przekąski



     W okresie jesienno-zimowym mam utrudniony dostęp do świeżych warzyw i owoców, które są ważnym elementem naszej diety. Myślę, że bardzo dobrym urozmaicenie i dodatkiem w naszym odżywianiu mogą być różnego rodzaju zdrowe przekąski. Są one świetnym rozwiązaniem zarówno w domu, pracy, jak i podróży. Jeśli poczujemy głód, możemy śmiało po nie sięgnąć, bez wyrzutów sumienia, że podjadamy coś pomiędzy posiłkami. Zdrowe przekąski mogą być nie tylko ciekawym urozmaiceniem diety, ale również alternatywą dla produktów, które prócz kaloryczności, sztucznych barwników i wzmacniaczy smaku, niewiele wnoszą do naszej diety. 

źródło


W okresie jesienno-zimowym polecam takie produkty jak:

- orzechy: włoskie, laskowe, nerkowca, migdały… Wybór jest ogromny. Orzechy mają w swoim składzie sporą ilość tłuszczu i kalorii jednak poza tym warto zwrócić uwagę na to, że dostarczają nam nienasyconych kwasów tłuszczowych, białka, witamin E i B, białka oraz składników mineralnych. Poza wartością odżywczą są cenione ze względu na walory smakowe. Spożywanie orzechów zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób serca, wpływa pozytywnie na pracę mózgu oraz stan naszej cery. 

- suszone owoce: żurawina, rodzynki, śliwki, morele, figi… Są to produkty wysokowęglowodanowe oraz wysokocukrowe. Mimo to warto pamiętać o tym, że suszone owoce są źródłem cennych składników takich jak: błonnik, wapń, żelazo, witaminy itp. Stanowią bardzo dobre uzupełnienie diety osób, które prowadzą aktywny tryb życia. Możemy dodawać je do musli, owsianki lub spożywać pomiędzy posiłkami. 

Jakie są Wasze ulubione zdrowe przekąski?

1 komentarz:

  1. orzechy i suszone owoce są super. też ostatnio sięgam po nie o wiele częściej.

    OdpowiedzUsuń