poniedziałek, 4 maja 2015

Lubię poniedziałki (43): Sposoby na skuteczną pobudkę



     Kilka postów wcześniej pisałam o tym jak energicznie zacząć dzień i utrzymać tę energię przez kolejne godziny spędzone w szkole, pracy lub na uczelni (możecie o tym przeczytać tutaj). Wiem, że niekiedy trudno nam jest z energią zacząć dzień, jeśli jesteśmy zaspani lub mamy zły humor. Ja mam swoje trzy sposoby na skuteczną pobudkę:

1. Szczotkowanie ciała na sucho: Szczotkuję swoje ciało na sucho od ok. 1, 5 roku i jestem bardzo zadowolona z efektów. Używam do tego szczotki z Rossmanna (znajdziecie ją tu). Dzięki szczotkowaniu pozbywamy się toksyn z organizmu, rozluźniamy mięśnie i poprawiamy krążenie krwi. Szczotkowanie na sucho zdecydowanie polepszyło wygląd mojej skóry. Jest bardziej jędrna, gładka, a cellulit znacząco się zmniejszył. Pierwsze użycie szczotki na sucho może być dla nas lekko bolesne. Szczotka nie może być zbyt miękka ani zbyt twarda. Warto zaopatrzyć się w szczotkę ze średniotwardego włosia, dzięki którym nie podrapiemy naskórka, a szczotkowanie będzie dla nas przyjemnością. Więcej na temat szczotkowania na sucho i sposobu jego wykonywania znajdziecie tutaj.

2. Zimy prysznic: Chyba nic tak nie budzi do życia jak zimny prysznic o poranku. Ja lubię stosować zimny prysznic po treningu. Jeżeli nie jesteście w stanie przełamać się i od razu brać zimne prysznice, proponuję stopniowo zmniejszać temperaturę wody lub kończyć poranny prysznic zimną wodą. Zimny prysznic orzeźwia, poprawia krążenie krwi oraz wzmacnia nasz organizm. Gwarantuję, że po takim prysznicu nie będzie Wam się chciało spać. O zaletach stosowania zimnego prysznica możecie poczytać tutaj.

3. Odrobina aktywności fizycznej: Możecie zacząć dzień od biegania, wykonania kilku prostych ćwiczeń (przysiady, pajacyki, skręty tułowia) lub zrobienia drobnych porządków (odkurzenie salonu lub umycie naczyń). Podczas snu funkcje naszego organizmu ulegają spowolnieniu, organy wewnętrzne pracują wolniej. Nawet po obudzeniu się i zjedzeniu śniadania możemy być senni. Dzięki aktywności fizycznej szybciej obudzimy swój organizm. Ćwiczenia fizyczne świetnie dotleniają mózg, przyspieszają przemianę materii oraz uwalniają endorfiny (hormony szczęścia). Nie jest ważne to, czy rano poświęcicie na ćwiczenia godzinę, czy zaledwie 20 minut. Ważne jest, aby regularnie przeznaczać kilka chwil na poranną gimnastykę.  

Jeżeli macie problem z apatią i sennością, to polecam Wam zastosowanie moich sposobów na uzyskanie więcej energii o poranku. 

Macie swoje metody na skuteczną pobudkę??

2 komentarze: