poniedziałek, 20 kwietnia 2015

Lubię poniedziałki (41): Możesz znacznie więcej!



     Wiara we własne siły jest jednym z najważniejszych czynników przy osiąganiu celów. Nie ważne, czy chcemy zrzucić 5 kg, nauczyć się 300 słówek z angielskiego w miesiąc, przebiec 10 km w czasie poniżej 1 godziny, czy poprawić ocenę na koniec roku z danego przedmiotu. Praca nad sobą oraz nad osiągnięciem zamierzonego celu wymaga od nas pracy. Nic samo się nie zrealizuje. Na początku jesteśmy zmotywowani i z zapałem podchodzimy do działania. Czasem możemy popaść w rutynę, czynności mogą stać się dla nas nużące lub irytujące. W trudnych chwilach możemy mieć również wątpliwości w sens naszych działań. W takim momencie warto przypomnieć sobie nasze największe sukcesy i uczucie z nimi związane. Taka wizualizacja wcześniejszych sukcesów może podziałać na nas motywująco. 

Wczoraj ukończyłam mój drugi maraton. Poprawiłam swój czas sprzed roku o ok. 31 minut. W czasie biegu miewałam chwile zwątpienia i słabości. W takich momentach przypominałam sobie zeszłoroczny maraton (mój pierwszy w życiu) i uczucie, jakiego doznałam pokonując metę. Powiedziałam sobie, że nie poddam się i przebiegnę ten maraton w czasie do 5 godzin (wiem, to nie jest powalający wynik z punktu widzenia innych biegaczy). Udało się!



Nasz organizm może znacznie więcej niż nam się wydaje, dlatego nie powinno się rezygnować z ważnego dla nas celu. Jeśli pojawiają się wątpliwości i zniechęcenie warto zrobić sobie krótką przerwę lub zastanowić się, dlaczego chcemy osiągnąć dany cel. Należy pamiętać o tym, by zachować równowagę między pracą/treningami/nauką a odpoczynkiem. Uważam, że tylko odpowiednio zmotywowani i wypoczęci możemy z powodzeniem realizować nasze cele. 

Powodzenia!

6 komentarzy:

  1. Moje gratulacje!!! Znam to uczucie radosci, gdy przekracza sie linie mety. Kusi mnie ostatnio, by to znow przezyc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Może na jesienny maraton się skusisz?

      Usuń
  2. gratuluję! też biegłam,a e to był mój debiut.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i Tobie również gratuluję. Szkoda, że nie miałyśmy okazji porozmawiać :)

      Usuń
  3. Możemy osiągać o wiele więcej niż nam się wydaje :)

    OdpowiedzUsuń