poniedziałek, 13 kwietnia 2015

Lubię poniedziałki (40): Więcej energii!



     Każdy z nas chciałby zaczynać energicznie dzień i móc zachować tą energię przez kolejne godziny w pracy, na uczelni, czy szkole. Czasami zdarzają mi się dni, podczas których jestem niewyspana i zmęczona nawet rano, nie mogę się skupić i zorganizować. Staram się nie dopuszczać do takich sytuacji. Jeżeli narzekacie na zmęczenie w ciągu dnia mam dla Was kilka sposobów na zwiększenie energii:

1. Dostatecznie długi sen: Podczas snu wypoczywamy i nasz organizm się regeneruje. Niektórzy twierdzą, że wystarczy im 4-5 godzin snu. Ja po takim czasie jestem niewyspana, zirytowana i przemęczona. Staram się codziennie przesypiać co najmniej 6-7 godzin. Ostatnio nabyłam nowy materac i widzę ogromną różnicę w jakości snu. Nie przebudzam się w nocy, kręgosłup już mnie nie boli i budzę się wypoczęta. Polecam zadbać o odpowiednią ilość snu i rozejrzeć się za dobrym materacem. Niewielka zmiana, a daje dużą różnicę.

2. Pożywne śniadanie: Każdy zapewne słyszał, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Powinno być pożywne i sycące. Ja również się z tym zgadzam. Moje sprawdzone śniadania to:

- owsianka ze świeżymi lub suszonymi owocami,
- jajecznica lub kanapki z jajkiem,
- koktajl bananowy z suszoną śliwką i płatkami owsianymi.

Rano często jesteśmy zabiegani i jemy w pośpiechu lub pijemy tylko kawę. Rano staram się przeznaczyć chwilę na to by spokojnie zjeść śniadanie. Jeżeli o poranku nie macie czasu na przygotowanie śniadania koktajl lub kanapkę możecie zrobić dzień wcześniej wieczorem.

3. Odpowiednia ilość wypitej wody: Jeżeli nasz organizm jest niedostatecznie nawodniony możemy odczuwać zmęczenie i ból głowy. Warto w pracy postawić sobie na biurku szklankę z wodą lub mieć w torebce małą butelkę wody i pić od czasu do czasu. Ja lubię dodać do niej plasterek cytryny do smaku, imbir, a w lecie pokrojoną truskawkę. Jeżeli nie wiesz ile wody powinieneś wypić polecam te strony  1 2

4. Zdrowe przekąski: Gdy w organizmie spada nam poziom cukru i czujemy się ospali często sięgamy po przekąskę w postaci ciasteczek lub batonów. Takie produkty zwiększą naszą energię, ale tylko na krótką chwilę. Jeżeli czujemy głód między posiłkami warto sięgnąć po zdrową przekąskę: orzechy, suszone owoce, warzywa, wafle ryżowe. Podczas przygotowywania śniadania do pracy czy na uczelnię warto wziąć ze sobą owoc lub kilka rodzynek, dzięki czemu nie będziemy mieli pretekstu do kupowania niezdrowych przekąsek w ciągu dnia.

5. Energiczna muzyka: Chyba nic nie wprowadza w dobry nastrój o poranku jak energiczna i pozytywna muzyka. W drodze do pracy najczęściej słucham radia, a podczas porannego biegania mam ułożoną własną play listę. Może też sobie taką zrobicie? Gwarantuję, że w dobrym nastroju zaczniecie dzień. 

6. Codzienna porcja ruchu: Dzięki aktywności fizycznej dbamy o zdrowie, sylwetkę, dotleniamy organizm i relaksujemy się. Ja biegam co drugi dzień, lubię chodzić na basen i często ćwiczę w domu. Dzięki codziennym ćwiczeniom lepiej śpię i rzadziej jestem zmęczona. Myślę, że po powrocie z pracy, nawet, jeżeli jesteśmy zmęczeni i jedyną czynnością, na jaką mamy siłę jest spędzenie czasu przy komputerze, czy telewizorze warto przeznaczyć, chociaż 30 minut dziennie na zadbanie o aktywność fizyczną. Może to być krótka sesja jogi, spacer z psem, kilka ćwiczeń rozciągających, wzmacniających mięśnie brzucha lub nóg. Jeżeli pracujecie przy komputerze lub macie stojącą pracę, warto zatroszczyć się również o kręgosłup. W sieci znajdziecie mnóstwo ćwiczeń np. 10 minutowych na wybrane partie mięśni. Wasz organizm będzie Wam wdzięczny za krótką dawkę ćwiczeń.

Warto zadbać nie tylko o to, by rozpocząć dobrze poranek, ale również o to, by przez cały dzień mieć energię na zrealizowanie wszystkich zadań. Mam nadzieję, że kilka moich sposobów sprawdzi się również u Was. 

A Wy, jakie macie metody na zachowanie energii przez cały dzień? Podzielcie się w komentarzach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz