poniedziałek, 23 marca 2015

Lubię poniedziałki (37): Jak poradzić sobie z perspektywą ciężkiego tygodnia?



     W czasie intensywnej pracy może nas dopaść zwątpienie, że w wyznaczonym czasie zrealizujemy wszystkie zadania. Możemy czuć irytację w wyniku upływającego czasu i wielu obowiązków, jakie na nas spoczywają. W takim przypadku warto zorganizować sobie nadchodzący czas, by zrealizować cele, które na nas czekają. W moim przypadku sprawdza się parę sposobów:

1. Zrób plan działania: Na czas intensywnej pracy warto zrobić plan na nadchodzące dni. Można wypisać wszelkie zadania, jakie nas czekają i pogrupować je według ważności i terminu, w jakim powinny być wykonane.

2. Zarezerwuj czas na relaks: Praca jest ważna, jednak bez odpowiedniego odpoczynku może być ona o wiele mniej efektywna. Dlatego ważne jest określenie dnia, w którym przeznaczymy trochę czasu dla siebie. Może to być popołudnie spędzone w kawiarni, na spacerze lub wieczór w kinie. Ważne, aby umieć pozwolić sobie na chwilę odprężenia.

3. Szanuj swój czas: Jeśli współpracujesz z innymi osobami, określ zasady wspólnego wykonywania obowiązków oraz granice przeznaczania czasu na pracę. Nie pozwalaj sobie wchodzić na głowę. Czasu z rodziną i przyjaciółmi nie zastąpią żadne pieniądze, a sprawy zawodowe nie zawalą się, jeśli wieczorem nie odbierzesz telefonu.

4. Nie dramatyzuj: Nie wyolbrzymiaj problemów i nie wmawiaj sobie, że z czymś nie zdążysz lub sobie nie poradzisz. Przez takie nastawienie może ogarnąć Cię stres, a on nie jest dobrym doradcą. Dlatego lepiej na spokojnie przeanalizuj to, co masz zrobić i określ ramy czasowe na osiągnięcie zadań.

Przy odpowiedniej organizacji można przetrwać nawet najbardziej pracowity tydzień. Ważne jest to, by nie zapominać o równowadze między pracą o wypoczynkiem.

Jak przygotowujecie się do tygodnia w którym będziecie mieć więcej pracy?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz