poniedziałek, 2 marca 2015

Lubię poniedziałki (34): Jak przegnać poranne lenistwo?



     Jest 5:40, dzwoni budzik. Wyłączam go i odwracam się na drugi bok. Za dwie minuty zadzwoni kolejny alarm. Pierwsza myśl: „Nie chce mi się”, jednak zaraz potem wstaję z łóżka i zaczynam swój dzień. Lubię poranki. Mogę również śmiało powiedzieć, że lubię także poniedziałkowe poranki. Lubię panującą ciszę i spokój, gdy większość ludzie jeszcze śpi. Lubię kątem oka spoglądać na wschodzące słońce, popijając herbatę i malując rzęsy. Nie zawsze budzę się w dobrym nastroju, nie zawsze jestem wyspana, ale staram się dobrze zacząć dzień. Co mi w tym pomaga? Małe, poranne przyzwyczajenia, dzięki którym nawet poniedziałkowe poranki można polubić:


- Zawsze zaczynam dzień od wypicia szklanki wody z cytryną, miodem i imbirem. Ten napój orzeźwia i dodaje energii.

- Zimny prysznic, to jest to! Gwarantuję, że po takim prysznicu senność już Was nie dopadnie!

- Szczotkowanie ciała – również pobudza i dodaje energii,

- Bieganie – jak nic innego pozwala mi energicznie i we wspaniałym humorze zacząć dzień.

- O poranku nie lubię pośpiechu i stresu związanego z tym, że się spóźnię, dlatego dzień wcześniej przygotowuję ubranie na następny dzień.

- Słuchanie muzyki jeszcze, gdy jestem w domu lub w samochodzie w drodze do pracy. Muzyka pozwala mi się zrelaksować i sprawia, że przestaję myśleć o tym, że czegoś mi się nie chce.


To jak rozpoczniemy dzień zależy od nas. Dzisiejszy poranek był deszczowy, jednak w drodze od pracy na niebie pokazała się piękna tęcza. Doszłam do wniosku, że to nie może być zły dzień. Tak naprawdę wszystko zależy od naszego nastawienia. Albo dostrzegasz tylko deszcz albo zauważasz tęczę.


Macie swoje poranne przyzwyczajenia, dzięki którym, nawet poniedziałkowy poranek zaczynacie w dobrym humorze?

6 komentarzy:

  1. zaplanowanie sobie wypasione śniadania albo przygotowanie pięknego ubrania. aż chce się stawać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja sama nie lubię poranków. Sprubuję jednak twoich pomysłów. Kto wie może się przekonam ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że polubisz poranki.

      Usuń
  3. Zazdroszczę takiego poranka :)

    OdpowiedzUsuń