czwartek, 22 stycznia 2015

Zorganizuj się...



     z moim organizerem! Do jego wykonania zainspirowały mnie Alina z Design your life oraz Ania z bloga Ania maluje. Bardzo podobają mi się ich organizery, a ponieważ nigdy nie mogę znaleźć kalendarza spełniającego moje oczekiwania, postanowiłam stworzyć swój własny.

Mój organizer zawiera następujące karty:

1. Strona tytułowa, w której można zamieścić najważniejsze dane w przypadku zagubienia organizera. 
2. Kalendarz na rok 2015: Tutaj są dwa dokumenty: jeden zawierający cały kalendarz na jednej stronie oraz drugi, w którym kalendarz jest podzielony na dwie strony. 
3. Cele na rok 2015: Storna, na której można wpisać swoje cele/postanowienia na rok 2015. 
4.Miesiące: Strona z kalendarzem zawierającym dany miesiąc na jednej stronie. 
5. Cele miesięczne: Dokument, na którym można wypisać cele, jakie chcemy zrealizować w danym miesiącu. Mogą to być drobne zamierzenia lub takie, które będą się powtarzać każdego miesiąca i zbliżać nas do realizacji celów rocznych. 
6. Karta dnia: Zawierająca miejsce na wpisanie daty (to dobre rozwiązanie, gdy nie mamy żadnych szczególnych planów na dany dzień i nie musimy go wpisywać w organizerze, u mnie są to najczęściej soboty i niedziele). Dla dobrej organizacji dodatkowo można zakreślić dzień tygodnia, żeby się nie pogubić. Niżej znajdziemy miejsce na plan dnia bez narzuconych z góry godzin. Następnie miejsce na wpisanie ważnego zadania/spotkania itp. (może to być np. wykonanie ważnego telefonu, wizyta u lekarza, spotkanie z klientem, coś, co nie zdarza się często, a chcemy o tym pamiętać). Obecnie pracuję na etacie i w pracy mam osobny kalendarz. W organizerze notuję sprawy, którymi chcę się zająć po pracy. Karta dnia zawiera również miejsce na wpisanie czynności związanych z nauką języka obcego, sportem, czy zajęciami dotyczącymi prowadzenia bloga. Poza tym znajdziecie tam również miejsce na wpisanie czynności związanych z czasem dla siebie. Obowiązki obowiązkami, ale czas na relaks i odpoczynek są równie ważne. 
7. Budżet miesiąca: Zawiera tabelkę, gdzie można wpisać datę zakupu, określić, na co wydaliśmy pieniądze oraz wpisanie kwoty. Jest również miejsce na wpisanie stanu konta na początku i na końcu miesiąca. 
8. Książki do przeczytania: Miejsce na wpisanie wszelkich książek i materiałów, jakie chcemy przeczytać. Często zdarza mi się, że czytam recenzję książki i nie mam gdzie zapisać jej tytułu. Niekiedy zapisuję go w telefonie, ale później powstaje mnóstwo takich notatek. Teraz mam jedno miejsce na zapisywanie tego, co chcę przeczytać. 
9. Filmy do obejrzenia: Podobnie jak w przypadku pkt. 8. 
10. Pomysły na posty: Myślę, że będzie to przydatna kartka dla tych, którzy prowadzą blogi. 
11. Książki przeczytane w 2015r.: Jednym z moich postanowień jest przeczytanie co najmniej 2 książek miesięcznie w roku 2015. W tym miejscu mojego organizera będę mogła zapisywać wszystkie tytuły, które przeczytałam. Nie będę miała również problemu z poleceniem książki znajomym, gdyż szybko będę mogła znaleźć tytuł. 
12. Zdrowie: Myślę, że jest to ważna kartka w tym organizerze. Jestem zwolenniczką wykonywania okresowych badań, dlatego wszelkie wizyty u lekarzy będę zapisywać i odhaczać właśnie tutaj. 
13. Moja szafa: Ta kartka również wiąże się z jednym z moich postanowień na ten rok. W ciągu 2015 roku chcę odświeżyć moją szafę i zaopatrzyć ją w klasyczne i uniwersalne elementy. 
14. Notatki: Kartka na wszelkie zapiski, które są dla nas ważne, ale nie możemy znaleźć dla nich innego miejsca np. numery telefonów, loginy i hasła, ciekawe strony www itp. 
15. Cele na rok 2016: Podobnie jak w pkt. 3.


 
Jednym z moich celów przy tworzeniu tego organizera było ty by był on jak najbardziej prosty. Nie chciałam tworzyć osobnych kartek na np. numery telefonów, loginy i strony www, cele tygodniowe itp. Strony nie są numerowane, dlatego, jeśli ktoś nie chce w swoim organizerze kartki dotyczącej np. szafy nie musi jej drukować. Poza kartkami stworzyłam również dwie wersje okładki do wyboru. 

W jaki sposób ja ułożyłam kartki mojego organizera?

Na wewnętrznej stronie okładki dokleiłam kartkę w formie koperty, do której mogę zmieścić np. karteczki samoprzylepne. Następnie znajduje się strona tytułowa, kalendarz wydrukowany na dwóch stronach, cele na rok 2015, karta miesiąca, tuż za nią cele na dany miesiąc, potem karty dnia, budżet, znów karta miesiąca, cele miesięczne, karty dnia i budżet. Na razie wydrukowałam karty dnia na najbliższe 3 miesiące. Następnie umieściłam kartę z książkami do przeczytania, filmami do obejrzenia, pomysły na posty, książki przeczytane w 2015 roku, kartę zdrowia, kartę dotyczącą zawartości szafy, notatki oraz cele na rok 2016. Organizer wydrukowałam w formacie A5. Myślę, że jeżeli organizer okaże się zbyt gruby po tych 3 miesiącach, by nosić go w torebce, po prostu wyjmę jeden miesiąc. Karteczkami samoprzylepnymi będę zaznaczać miesiące, aktualny dzień oraz budżet na dany miesiąc. W wypełnianiu mojego organizera niekiedy korzystam z zakreślaczy, gdy chcę zaznaczyć coś ważnego.

Jeśli macie ochotę możecie pobrać mój organizer z chomika. Dokumenty są wielkości A4, w formacie PDF.




Używacie książkowych kalendarzy? A może macie własne ogranizery lub korzystacie wyłącznie z tych w telefonach?

2 komentarze:

  1. Świetny jest. Ja uwielbiam wszelkiego rodzaju zeszyty, książki, długopisy i karteczki :) mogłabym mieć sklep papierniczy :D

    OdpowiedzUsuń