poniedziałek, 12 stycznia 2015

Lubię poniedziałki (27): Jak polubić owsiankę?



     W tym poniedziałkowym poście namawiałam Was do tego, że warto rano przygotować smaczne śniadanie, by dobrze rozpocząć dzień. Niektórzy mogą powiedzieć, że smaczne śniadanie i owsianka to wykluczające się słowa, jednak ja mam sposób na to, by przemycić trochę płatów owsianych do moich posiłków. 

Płatki owsiane są bogatym źródłem witamin i minerałów takich jak: aminokwasy, wit. B6, wit. B1, kwas pantotenowy, magnez, czy żelazo. Poza tym zawiera spore ilości błonnika oraz niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe. Dzięki spożywaniu owsianki dostarczamy swojemu organizmowi wiele składników odżywczych niezbędnych do działania przy niewielkiej ilości kalorii i przy tym zapewniamy sobie uczucie sytości na dłuższy czas.

Nie jestem zwolenniczką tradycyjnej, kleistej owsianki gotowanej na wodzie, czy mleku. Płatki owsiane dodaję do spożywanych prze mnie potraw, dzięki temu wzbogacam wartość odżywczą śniadania lub przekąski.

Mój sposób na płatki owsiane:
- jako dodatek do koktajli np. bananowego (przepis znajdziecie tu),
- urozmaicenie deseru jogurtowego z owocami (sposób przyrządzenia tutaj),
- jako podstawowy składnik śniadania, jednak z dodatkami, by urozmaicić śniadanie (masę przepisów znajdziecie tu).

Lubicie owsiankę? Macie jakieś ulubione przepisy?

4 komentarze:

  1. ostatnio odkryłam owsiankę z dżemem (taki 100% z owoców). pyszna. świetna jest też z bananem i kakao. słodka bez dodatku cukru. ja jestem wielką fanką owsianki. chociaż pomimo ogromu możliwości, trochę mi się już nudzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z dżemem na pewno spróbuję :)

      Usuń
  2. Owsianka kojarzy mi się
    a) z filmami amerykańskimi
    b) śniadaniem
    c) całkiem dobrym pożywieniem :)

    Pozdrawiam mega pozytywnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak! Jest sycąca i zdrowa :)

      Usuń