poniedziałek, 22 września 2014

Lubię poniedziałki (11): Porządek jest ważny



     Ucząc się lub wykonując projekty na studia cenię sobie porządek oraz zorganizowanie przestrzeni wokół mnie. Staram się na bieżąco sprzątać i urządzać miejsce do nauki i pracy. Lubię mieć wszystko poukładane. W moim przypadku każda rzecz ma swoje miejsce, dzięki czemu oszczędzam swój czas i nie muszę szukać potrzebnych mi rzeczy. Jestem wzrokowcem i cenię sobie porządek. Do organizacji mojej przestrzeni używam różnego rodzaju kartonowych pudełek, koszy, czy pojemników. Świetnie sprawdzają się również tablice korkowe oraz magnetyczne. Myślę, że poniedziałek to dobry dzień za robienie drobnych porządków i zorganizowania sobie miejsca do pracy lub nauki tak, by nic nas nie rozpraszało. To ważne, gdyż często zabierając się do nauki zaczynamy sprzątać i porządkować rzeczy na biurku lub w pokoju i tym samym odkładamy naszą naukę na bok. Pamiętajmy, by porządki wykonywać regularnie, nie tylko wtedy, gdy mamy w planach naukę lub pracę. Bałagan i brak zorganizowania przestrzeni może działać na nas irytująco oraz sprawiać, że nie będziemy mieć mobilizacji do tego, by zasiąść do książek. 

W przypadku organizacji i porządków cenię sobie następujące blogi:
1. www.dobrzezorganizowana.pl
2. www.zorganizowanydom.blogspot.com 
3. www.niebalaganka.pl 
4. www. organizacjazdusza.blogspot.com 


Znajdziecie w nich świetne pomysły na organizację nie tylko miejsca do pracy, ale innych miejsc w domu. 

Powodzenia!

6 komentarzy:

  1. Zgadzam się :) Porządek to podstawa każdego działania. Bez względu na skalę oraz cel jaki sobie postawimy warto przygotować sobie miejsce do pracy, tak by nam pomagało w realizacji naszych zadań.
    Pozdrawiam mega pozytywnie

    OdpowiedzUsuń
  2. Nienawidzę bałaganu. Fajny pomysł z porządkami w poniedziałek ;)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno poniedziałek to zły dzień na stawianie sobie wyzwań (dieta, aktywność fizyczna, systematyczna nauka itp.). Ja wierzę, że dobrze zaczęty pierwszy dzień tygodnia może przełożyć się na motywację i zapał do pracy na cały tydzień.

      Usuń
  3. Zgadzam się z Tobą w 100% :) Jestem zodiakalną panną, więc perfekcjonista ze mnie pełną parą. Wystarczy byle papierek po cukierku zostawiony na szafce, by mnie rozproszyć, dlatego nim zasiądę do nauki, wszystko musi być przygotowane tak, że "mucha nie siada" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jednak ważne jest to by sprzątanie nie było wymówką przed nauką czy pracą :)

      Usuń