środa, 3 września 2014

Jakie to proste!



     Życie w zgodzie ze sobą, wczesne wstawanie, szybsze myślenie, czy efektywna praca… Zapewne, wielu z nas zależy na tym, by zwiększyć swoją produktywność i cieszyć się efektami swoich działań. Poniżej zamieszczam infografiki, na które natknęłam się jakiś czas temu w sieci. Przedstawiają one sposoby na poprawę naszego życia oraz sprawienie, by praca, jaką wykonujemy przynosiła lepsze efekty. Według mnie są to bardzo oczywiste rady, a jednak często o nich zapominamy. Może warto je wydrukować i powiesić nad biurkiem lub na lodówce albo wrzucić na pulpit?







 Infografiki pochodzą ze strony www.entrepreneur.com

Co myślicie o takim sposobie poprawienia produktywności?

7 komentarzy:

  1. Produktywnosc to slowo na mojej czarnej liscie. Po 5 latach pracy w korpo mam naprawde dosc tego prania mozgu o tym, ze trzeba wiecej, szybciej, lepiej... Mlodzi ludzie chca byc super produktywni, bo tego wymaga od nas obecnie swiat. Nie mozna wypasc z obiegu, zostac w tyle, a przeciez tylko ci najbardziej produktywni przetrwaja w tym korpo swiecie. Moze to smutne i przykre wnioski, ale prawdziwe. Nie warto sie zabijac (wstawac wczesnie choc to ponad nasze sily, pozniej stawac na rzesach by pracowac lepiej i wiecej niz inni). Szkoda mi zycia na bycie maszynka.
    Przedstawione przez Ciebie infografiki sa bardzo ladne, ale nie dajmy sie zwariowac. Nie trzeba byc najlepszym. Pozniej moze juz byc za pozno by odzyskac czas utracony na wspinanie sie po szczeblach kariery.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapomnialam dodac: pierwsza grafika jest super i duzo w niej rozsadnych rad :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z tym co napisałaś. Według mnie produktywność jest ważna ale nie najważniejsza. Rzeczywiście, w ostatnim czasie, zrobiło się wielkie parcie na to by być super turbo zapracowanym, osiągającym 150% normy w każdej dziedzinie życia. Świat pędzi do przodu i to bardzo szybko. Jednak w całym tym chaosie warto wypracować u siebie pewną równowagę. Praca - tak, ale nie ponad nasze siły, wczesne wstawanie - czemu nie, ale gdy chcemy dłużej pospać to nie żadna zbrodnia. Każdy z nas ma jakieś cele i marzenia, które chce osiągnąć. Jednak nie zapominajmy przy tym o naszym zdrowiu, rodzinie, relaksie i odpoczynku. Mnie również podoba się pierwsza infografika oraz ta przedstawiająca pierwszą myśl sławnych osób skłaniającą do wstania z łóżka. Mam nadzieję, że całego tego zamieszania w dzisiejszym świecie oraz nieciekawych doświadczeń z pracą w korporacji będziesz się rozwijać. Uczysz się norweskiego? Podziwiam. Dla mnie języki skandynawskie brzmią bardzo podobnie. Powodzenia :)

      Usuń
    2. Bardzo dobrze to ujelas :) na szczescie oprocz produktywnosci mowi sie tez o work - life balance. Bedac tuz po studiach bardzo latwo zachlysnac sie mozliwoscia robienia kariery. Pozniej docenia sie takze relaks.
      Przyszlo mi ostatnio na mysl, ze jest mnostwo porad jak wczesniej sstac. Dlaczego nikt nie radzi, jak wczesniej pojsc spac? :) A moze tez sa takie rady? Musze poszukac, choc w sumie nie mam z tym problemu. Dzieki temu tez rano latwiej wstac.
      Tak slyszalam, ze jezyki skandynawskie sa podobne. Ale to nawet lepiej - naucze sie jednego, a bede rozumiec trzy ;)

      Usuń
    3. Ja cały czas próbuję u siebie wypracować taką równowagę między obowiązkami a odpoczynkiem. Przyznaję, że ostatnio trudniej mi zasnąć gdyż często przed snem zaczynam o czymś rozmyślać lub coś planować zamiast wyciszyć się. W ciągu dnia nie mam czasu na przemyślenia i nachodzą mnie one właśnie przed snem ;) Mam trudności z zasypianiem i tym samym trudniej mi wstać rano lub jestem niewyspana. Chyba też poszukam informacji na ten temat.

      Usuń
  3. Dla mnie słowo produktywność składa się z wielu rzeczy, ale najważniejszy dla mnie jest fakt, że każdy z nas ma inne priorytety, potrzeby rozwoju i cele w życiu. Życie w zgodzie ze sobą sprawia, że można realizować swoje cele bez względu na prędkość wykonywania zajęć oraz ich ilość. Często ten kto zajmuje się mniejszą ilością zajęć jest o wiele bardziej produktywny od kogoś kto ma masę zajęć i brakuje mu czasu na cokolwiek :)

    Pozdrawiam mega pozytywnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację. Dla każdego produktywność znaczy coś innego. Ważne by mieć do tego zdrowe podejście i nie poświęcać innych aspektów naszego życia tylko dla pracy i osiągania celów. Czas spędzony z rodziną, przyjaciółmi, hobby i relaks również są ważne.

      Usuń