poniedziałek, 21 października 2013

Trochę kultury!



     Rozwój osobisty, to nie tylko siedzenie z nosem w książkach, nauka języków obcych, sporządzanie list „To do”, czy „100 rzeczy, jakie chcemy zrobić przed śmiercią”. Samorozwój, to również otwarta postawa na to, co dzieje się wokół nas, szukanie inspiracji i motywacji w otaczającym nas świecie. Jedną z takich dróg może być kontakt z szeroko pojętą sztuką. Uważam, że uczestnicząc w wydarzeniach kulturalnych poszerzamy swoje horyzonty, możemy spojrzeć na pewne spawy z punktu widzenia innych osób oraz wzbogacić swoje życie w nowe doświadczenia.




Na początku miesiąca miałam szansę oglądać balet „Jezioro Łabędzie” w wykonaniu Royal Russian Ballet, natomiast dziś wybrałam się do Krakowa na World Press Photo – wystawę najlepszych zdjęć prasowych. Od kilku lat jeżdżę na tę wystawę i prezentowane zdjęcia zawsze wywołują we mnie silne emocje. Czytając opisy do prezentowanych zdjęć zdarzało mi się uronić łzę, czy uśmiechnąć się. Polecam wybrać się do Galerii Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki i obejrzeć rewelacyjne zdjęcia najlepszych fotografów. 

źródło


Więcej na temat World Press Photo znajdziecie  tutaj, tu i tu.


Interesuje Was sztuka? Odwiedzacie muzea? Chodzicie do kina, teatru?

8 komentarzy:

  1. ostatni raz oglądałam balet 2 lata temu, ale niedawno byłam na wystawie malarstwa. Sztuka jest potrzebna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Teatr, muzeum.. ;-) Magiczne miejsca pełne wspaniałości.
    Pozdrawiam Paweł Zielinski

    OdpowiedzUsuń
  3. Nawet nie wiesz jak Ci zazdroszczę.
    A sztuka interesuje mnie bardzo - niestety nie mam za bardzo pieniędzy na wizyty w muzeach i teatrach. A kino odwiedzam co jakiś czas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również nie przeznaczam na wyjścia na wystawy zbyt dużo pieniędzy. Bilet na balet był dość drogi, ale udało mi się na niego uzbierać. Jeśli chodzi o wystawy i muzea warto sprawdzić co oferuje Ci Twój miejscowy Dom Kultury. Takie miejsca wspierają miejscowych artystów i często na wystawy można wejść za darmo. Natomiast muzea mają w dane dni darmowe wejścia np. do Muzeum Czartoryskich w Krakowie w niedzielę można wejść za darmo. Warto również korzystać z Nocy Muzeów, które odbywają się w większych miastach. Jeśli chodzi o kino, sama przyznaję, że rzadko chodzę, a jeśli już to na filmy z fajnymi efektami,które właśnie warto zobaczyć w kinie. Pozostałe filmy chętnie oglądam w domowym zaciszu. Może poszukasz w swojej okolicy jakiejś możliwości kontaktu ze sztuką?

      Usuń
    2. Noc muzeum jest też u mnie w mieście i jak mogę to chodzę na wystawy. I w sumie masz racje jeżeli chodzi o darmowe wystawy gdzieś po domach kultury - nawet w jednej z naszych bibliotek jest jedna, więc się przejdę.

      A tak poza tym to do kina też chodzę jak coś mnie zainteresuje i często wchodzę za free, bo angażuje się w akcje i mnie po prostu wpuszczają. Kiedyś jak byłam ze znajomymi i moim chłopakiem na podwójnej randce w kinie i mój Rafał był bardzo zdziwiony, że nas wpuścili za darmo tylko dlatego, że ja się udzielam wolontarystycznie.

      Usuń
    3. Super! Wiesz, jak się chce, to wszystko można zrobić :)

      Usuń