sobota, 28 września 2013

Relacja z BAM - Bloggers and Authors Meet Up



W zeszłą sobotę miałam okazję uczestniczyć w BAM, czyli Bloggers and Authors Meet Up, spotkaniu zorganizowanym przez Edytę z bloga  Life Skills Academy. Było to moje pierwsze spotkanie z innymi blogerami i trochę obawiałam się tego, że wszyscy będą się dobrze znać i trudno będzie mi się przełamać, by się do kogoś odezwać i rozpocząć rozmowę. Nie było tak strasznie, jak mi się wydawało i już po wyjściu z tramwaju poznałam kilka innych dziewczyn, które również zmierzały na BAM. 


Program spotkania obejmował:

-szkolenie Michała Sławińskiego nt. "Social media a blogowanie. Ciekawe przypadki i najlepsze praktyki." Zaciekawił mnie ten temat i dowiedziałam się wielu przydatnych rzeczy.

-szkolenie prowadzone przez Tomka Biskupa pt. "Mechanizmy tworzenia". W tym przypadku mieliśmy okazję popracować nad swoją kreatywnością. Uczestniczyliśmy w zabawnych ćwiczeniach pobudzających naszą wyobraźnię oraz pokazujących, w jaki sposób można wpaść na ciekawe i często śmieszne pomysły.


fot. Cacynka

fot. Cacynka

fot. Cacynka
fot. Filozofia jazdy




Podczas BAM mieliśmy okazję spróbować pysznej kawy przygotowywanej przez właścicieli Kelleran coffee. Ochotnicy mogli spróbować samodzielnego parzenia kawy.


Po uczestnictwie w szkoleniach nadszedł czas na networking, czyli nawiązywanie znajomości z pozostałymi uczestnikami BAM. Poznałam wiele interesujących osób prowadzących blogi lifestylowe, dotyczące pielęgnacji roślin na balkonie, rodzicielstwa, rozwoju osobistego, a nawet nauki jazdy. Dzięki BAM mogłam spotkać osoby, które znałam jedynie z sieci. Networking trwał również po zakończeniu BAM. Część uczestników wybrała się do centrum Krakowa, by móc jeszcze trochę porozmawiać.


fot. Filizofia jazdy


Cieszę się, że mogłam uczestniczyć w tym spotkaniu i poznać wiele ciekawych osób, z którymi mogłam podzielić się swoimi przemyśleniami dotyczącymi blogowania. Takie spotkania nie tylko inspirują i pozwalają na nawiązanie współpracy, ale również motywują do dalszego pisania. 


Relacje z BAM możecie również przeczytać u innych uczestników:
Mamussima 



Serdecznie pozdrawiam wszystkie osoby, które miałam okazję poznać. Do następnego razu!




wtorek, 24 września 2013

Mój aktualny trening



     Część z Was zapewne wie, że bardzo lubię wszelką aktywność fizyczną. We wcześniejszych postach wspominałam Wam o bieganiu oraz o programie 30 Day Shred, który udało mi się ukończyć. Moja przygoda z bieganiem zaczęła się około 2-3 lat temu, jednak na czas zimy i brzydkiej, deszczowej pogody przerywałam bieganie, w wyniku czego, często na wiosnę musiałam praktycznie zaczynać od zera, a moja kondycja pozostawiała wiele do życzenia. Powróciłam do regularnego biegania na początku tego roku i staram się poprawiać swoją kondycję i umiejętności w tym zakresie. 

Na początku postanowiłam zwiększyć swoją wiedzę na temat biegania i opracować plan treningu dopasowany do mojej kondycji i umiejętności. 

Zaczęłam biegać interwałami według tabeli (1) ze strony www.treningbiegacza.pl, którą zamieszczam poniżej razem z linkiem do artykułu. W tej tabeli nie zostały podane odległości, jakie należało pokonać. Sama mierzyłam sobie dystans, jaki przebiegłam w danym czasie, np. tydzień 6: wykonywałam 4 powtórzenia po 6 min biegu oraz 1 min marszu i tym samym przebiegałam ok. 5 km każdego dnia.

Tabela 1 źródło



Artykuł dla początkujących "Od zera do 60 minut ciągłego biegu" znajdziecie tutaj.


Gdy przyzwyczaiłam się do wysiłku i regularnego treningu, postanowiłam zacząć przygotowywać się do dłuższego biegu. Przy zaplanowaniu swojego treningu skorzystałam z tabeli (2), jaką znalazłam na stronie www.bieganie.pl. Niżej zamieszczam plik z rozpisanym treningiem na 24 tygodnie oraz link do całego artykułu związanego z przygotowaniem się do biegu w maratonie. Tam znajdziecie szczegółowe informacje na temat zamieszczonego planu oraz niezbędne wyjaśnienia. Niestety, nie zakupiłam jeszcze krokomierza, który pozwoliłby mi na obliczenie dystansu, jaki pokonałam. Można powiedzieć, że teraz w pewien sposób łączę obie tabele np., jeśli w danym dniu mam przebiec 5 km, to biegnę interwałami: powtórzenia po 6 min biegu oraz 1 min marszu, natomiast dłuższe niedzielne dystanse biegnę jednostajnym tempem (mam nadzieję, że dobrze to wytłumaczyłam). Co myślicie o takim sposobie biegania?


Artykuł na temat przygotowania się do maratonu w 24 tygodnie możecie przeczytać tu.


Aktualnie mój trening wygląda następująco:

1. Rozgrzewka:
- wymachy ramion, skręty tułowia, skrętoskłony, rozgrzanie kolan
- 2 serie po: 50 przysiadów, 15-20 pompek, 25 brzuszków

2. Bieg 30-40 min w zależności od dystansu, jaki jest przewidziany na dany dzień treningu. Bieg taki wykonuję interwałami. 

3. Rozciąganie mięśni łydek, ud, bioder, ramion, pleców.

Przydatne strony internetowe dotyczące biegania: 




     Rozpisanie planu biegania bardzo mi pomogło. Poza tym, że częściej i regularniej biegam, poszerzyłam moją wiedzę na ten temat poprzez czytanie artykułów dostępnych na wielu portalach dotyczących aktywności fizycznej. Mam zamiar wytrwać w bieganiu mimo zimy i brzydkiej pogody. 

Jeśli macie ochotę rozpocząć swoją przygodę z bieganiem, zachęcam Was do tego, by najpierw zdobyć czysto teoretyczną wiedzę na ten temat, by później móc prawidłowo biegać i nie nabawić się kontuzji. A może już bieganie i macie własne plany treningowe? Jestem ciekawa Waszego zdania na ten temat.