środa, 24 lipca 2013

Wakacyjny rozwój



     Pod koniec 2012 roku ukończyłam kurs dotyczący grafiki komputerowej. Dzięki tym zajęciom nauczyłam się korzystać z programu CorelDRAW oraz Photoshop. Obsługa programu Corel nie sprawia mi większych trudności, jednak chciałabym polepszyć swoje umiejętności, jeśli chodzi o Photoshop. Ponadto chciałabym pogłębić swoją wiedzę na temat programu 3ds Max. Zastanawiałam się nad programem AutoCAD jednak 3ds Maxa mam na świeżo gdyż poznałam go podczas tego semestru na studiach. Mimo to moja wiedza nie jest wystarczająca bym mogła swobodnie na nim pracować. Nie chcę iść na kolejny płatny kurs, gdyż w sieci można znaleźć masę tutoriali dotyczących różnorakich programów komputerowych. Wydaje mi się, że obsługi wielu z nich możemy nauczyć się samodzielnie. Postanowiłam, że rozwiązaniem będzie mini projekt: Wakacyjny rozwój. Ponieważ zamknęłam już sesję mam więcej wolnego czasu i w miarę możliwości chcę zdobyć nowe umiejętności, które przydadzą mi się zarówno na studiach jak i w pracy
w zawodzie projektanta wnętrz. Dwa miesiące wakacji, jakie mi pozostały to dobry czas na to, by poszerzać wiedzę i doskonalić się.


Plan projektu:

Druga połowa lipca oraz sierpień: pogłębienie znajomości programu Photoshop. 
Wrzesień: zwiększenie wiedzy odnośnie programu 3ds Max.


Sposób realizacji: 

  • sporządzenie planu projektu i wyznaczenie poszczególnych dni na naukę,
  • korzystanie ze wspomnianych wcześniej tutoriali w ilości 2-3 tygodniowo
    (w zależności od możliwości i wolnego czasu),
     
  • zapoznanie się z literaturą dotyczącą obsługi programów, jakich chcę się nauczyć, 
  • sporządzanie notatek i kompletowanie ich w skoroszycie lub segregatorze.

Mam nadzieję, że mój projekt dojdzie do skutku i uczenie się za pomocą tutoriali pomoże mi zdobyć nowe umiejętności. Zależy mi na tym by pogłębiać swoją wiedzę w zawodzie projektanta wnętrz. Ponieważ moja obecna praca nie jest związana z tą branżą, wszelkie umiejętności i wiedzę staram się zdobywać we własnym zakresie w wolnym czasie. Oczywiście nie mam zamiaru rezygnować z wypoczynku i nie korzystać z pięknej pogody. We wszystkim trzeba zachować równowagę. 


Macie jakieś rozwojowe plany wakacyjne?

12 komentarzy:

  1. I szykują się aktywne wakacje... :-) super.
    Ja muszę z kolei nadrobić kilka książek więc od jutra zabieram się za czytanie.
    Pozdrawiam Paweł
    http://twojwybortwojaprzyszlosc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już się wkręciłam w te tutoriale i jestem pełna zapału.Twoje plany też są fajne. Powodzenia :)

      Usuń
  2. też chętnie poznałabym lepiej 3dsmax! powodzenia:) i zapraszam do mnie: http://psstdesign.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może przyłączysz się do projektu? Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Ciekawa jestem, jak ci idzie :) Może jakieś sprawozdanie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak na razie bawię się Photoshopem co widać na blogu bo ciągle zmieniam banner :) ehhh nie mogę się zdecydować ;) Ale myślę, że sprawozdanie będzie po ukończonym projekcie czyli pod koniec września.

      Usuń
    2. I jak Ci idzie:) Masz bardzo obiecujący blog:)

      Usuń
    3. Dziękuję, to miłe. Aktualnie skończyłam zabawę z Photoshopem, wróciłam z urlopu w połowie września i zajmuję się już 3ds Maxem. Do pracy wracam w październiku więc mam czas na doszkalanie się w programie. Oh mam nadzieję, że sprostam moim zamierzeniom.

      Usuń
    4. Oj tak ogranięcie programu wcale nie jest takie proste. Przede wszystkim jest bardzo czasochłonne. Ale widzę, że masz ładne książki do nauki:)

      Usuń
    5. Tak, czasochłonne tym bardziej, że zależy mi na zrobieniu notatek. Na razie uczę się za pomocą tutoriali z youtube, a to co jest w książkach często się powtarza w filmikach.

      Usuń
    6. to gratuluje samozaparcia i siły:) i owocnej nauki:))

      Usuń
    7. A dziękuję i obiecuję podsumowanie mojego projektu :)

      Usuń