piątek, 7 czerwca 2013

Zmień swoje wady w zalety!



     Bardzo lubię różnego rodzaju projekty i wyzwania, dzięki którym mogę wprowadzać zmiany w swoje życie, próbować czegoś nowego, szukać inspiracji i osiągać cele. Mam za sobą zrealizowanie projektu 30 days to change  oraz 30 day shred. Oczywiście nie mam zamiaru zrobić z bloga miejsca gdzie tylko będę „kolekcjonować” zrealizowane projekty i na tym poprzestawać. Wprowadzenie w życie danego projektu daje mi dużo motywacji jednak musi on być zgodny z moimi celami, planami i po prostu musi mi się podobać. Nie lubię niczego robić na siłę. 

     Wpadłam na pomysł, aby za pomocą takiego wyzwania postarać się zmienić swoje wady w zalety. Na początek określę swoje słabe strony i wady. Dzięki temu będę mogła wybrać sposób w jaki postaram się zmienić je w zalety. Tutaj przydadzą się książki, artykuły, blogi o danej tematyce oraz obserwacja innych ludzi, który posiadają zalety nad jakimi ja chciała bym popracować. Przeznaczę jeden tydzień na każdą z wad. Zdaję sobie sprawę z tego, że nie będę w stanie całkowicie się zmienić. Mam nadzieję, że znajdę wiele inspiracji, motywacji i wypracuję dobre nawyki. 

Jestem ciekawa Waszego zdania na ten temat. Może ktoś się przyłączy do wyzwania?


10 komentarzy:

  1. Witaj ;) Powiem, że to bardzo dobry pomysł i również pisałem o czymś podobnym na swoim blogu. Wyzwanie jak najbardziej popieram i oczywiście trzymam kciuki.
    Pozdrawiam Paweł

    http://twojwybortwojaprzyszlosc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. A Twój blog znam i podczytuję :)

      Usuń
  2. Bardzo ciekawy pomysł! Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  3. W takim razie życzę Ci powodzenia;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że dobre nawyki wyrobisz jak najbardziej. Musisz dokładnie określić wady i najlepiej znaleźć namacalne, materialne i przejrzyste czynności i momenty, w których te wady się ujawniają. Wtedy łatwiej będzie Ci namierzyć wroga i zmienić go na plus :)
    Będę obserwować Twoje poczynania i mam nadzieję,że o tym napiszesz na blogu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Masz rację co do dokładnego określenia kiedy moje wady się ujawniają. Mam w planie robić tygodniowe podsumowania z realizacji projektu :)

      Usuń
  5. Bardzo fajny pomysł. Podoba mi się Twoje podejście: "Zdaję sobie sprawę z tego, że nie będę w stanie całkowicie się zmienić." Człowiek ma w sobie wystarczająco dużo niepowtarzalnego potencjału, aby być z tej swojej unikalności zadowolonym. Wiadomo - pracować nad sobą trzeba, ale z głową i planem. Twój wygląda zachęcająco :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama jestem ciekawa efektów i tego jak to wszystko się potoczy :)

      Usuń