poniedziałek, 13 maja 2013

30 Day Shred level 3 i podsumowanie programu



     Zakończyłam program 30 Day Shred. Dziś przedstawię Wam level 3. Niezmiennie ćwiczą z nami Jillian, Anita i Natalie. Podobnie jak w poprzednich levelach Anita wykonuje ćwiczenia dla początkujących, Natalie dla zaawansowanych, natomiast Jillian  wyjaśnia jak poprawnie wykonać dane ćwiczenie.
Na level 3 składa się:

-rozgrzewka (wymachy ramion na boki i w tył, podskoki, podnoszenie nóg wysoko do przeciwległych rąk, bieg w miejscu, kręcenie kolanami),

-ćwiczenia siłowe (pompki z podparciem na łokciach, leżenie na brzuchu i unoszenie jednocześnie rąk i nóg, przysiady z ciężarkami, wypady nóg do przodu z podskokiem, pompki z przejściem ciała na prawą i lewą stronę, pompki z użyciem ciężarków
i podnoszeniem nóg),

-ćwiczenia kardio (podparcia jak do pompek z jednoczesnym przyciąganiem nóg do klatki piersiowej, przysiady z podskokiem,  boksowanie z ciężarkami, bieg w miejscu
z obciążeniem, pajacyki z ciężarkami, podskoki),

-ćwiczenia na mięśnie brzucha (opuszczanie i unoszenie nóg, nożyce, brzuszki, leżenie na boku i unoszenie bioder),

-rozciąganie.


    Zestaw 3 ćwiczeń angażuje zarówno mięśnie ramion, nóg i brzucha. Znajdziemy tu sporo modyfikacji tradycyjnych pompek oraz efektywne ćwiczenia na mięśnie nóg. Przyznaję, że głównie ćwiczenia na mięśnie ramion sprawiały mi największą trudność. Obecnie po ukończeniu całego programu 30 Day Shred  mój codzienny trening opiera się na levelu 3. 
     Cały program oceniam bardzo dobrze. Uważam, że pomógł mi on w zdobyciu nie najgorszej kondycji, zauważyłam również, że nie mam problemu z podnoszeniem cięższych przedmiotów, jestem bardziej wytrzymała i sprawna. Początki nie były najłatwiejsze, mimo, że każdy level trwa zaledwie ok. 27 minut czułam ogromne zmęczenie. Podczas ćwiczeń nie ma czasu na odpoczynek. Jednak na początku robiłam 10-15 sekundowe przerwy by złapać oddech i ćwiczyłam dalej. Nie zdarzyło się tak, bym przerwała dany level i go nie ukończyła. Nie jestem ekspertem w dziedzinie fitness jednak wydaje mi się, że do tego programu może przystąpić każdy, kto chce poprawić swoją kondycję oraz wysmuklić sylwetkę. 
     Na dzień dzisiejszy pozostaję przy levelu 3, który wykonuję codziennie. Jednak zbieram już ćwiczenia, które niedługo chciałam bym włączyć do mojego planu dnia. Mam jeszcze kilka zestawów opracowanych przez Jillian z których na pewno skorzystam. 


źródło


źródło







7 komentarzy:

  1. Ją jeszcze jestem w trakcie 3 levelu, bo pomiedzy biegam, e i tak juz widze duza rownice.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również na zmianę robię level 3 i biegam jeśli pogoda na to pozwala. Powodzenia.

      Usuń
  2. W kwietniu przećwiczyłam cały 30day shred z Jillian. Najgorszy był 2 level. Tak sobie myślę, by jeszcze do tych ćwiczeń wrócić. Miło je wspominam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Podziwiam, mi bardzo ciężko ćwiczyć z płytą, jakoś tak łatwo się poddaję. Zdecydowanie wolę zajęcia w klubie fitness.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Ja natomiast wolę we własnym tempie i bardziej indywidualnie ćwiczyć. Z drugiej strony taki wspólny fitness motywuje :)

      Usuń
  4. Gratuluję wytrwałości! Jestem bardzo ciekawa tych ćwiczeń, ale chyba jeszcze nie do końca na nie gotowa. Mimo wszystko dziękuję za recenzję:)

    OdpowiedzUsuń