poniedziałek, 27 maja 2013

Dobre kino (7)



     Film "Układ zamknięty" opowiada historię młodych przedsiębiorców, którzy, wyniku zmowy prokuratora oraz naczelnika Urzędu Skarbowego, zostali oskarżeni o działanie
w zorganizowanej grupie przestępczej. Trzej właściciele dobrze prosperującej spółki trafiają do więzienia, natomiast skorumpowani urzędnicy mają nadzieję przywłaszczyć sobie ich dochodowy interes. 


     W filmie mamy swego rodzaju szablonowe postacie jak prokurator, który jest zapatrzony w swoją karierę, znajomości jakie posiada, przekonany o własnej racji, działający poza prawem, dziennikarz jako postać poszukująca prawdy, żony przedsiębiorców, które starają się wspierać swoich mężów czy młody prokurator, który chce rozwinąć swoją drogę kariery, ale wkracza na cienką granicę prawa i przestępstwa. Mimo tych jasno określonych ról, bohaterowie tej historii są jej mocną stroną. Film pokazuje w jaki sposób państwo działa przeciwko obywatelowi.  Wydaje mi się, że ciekawą postacią jest tutaj stary prokurator Kostrzewa. Film przedstawia nam go  jako studenta, który postępował bez względu na zasady moralne, patrząc jedynie na swoje dobro. Takie działanie wpłynęło na jego dalsze losy. Żyjący na wysokim poziome, przekonany o posiadanej przez siebie władzy, pewny siebie i bezwzględny. Poprzez swoje postępowanie nie ma najlepszych relacji ze swoją córką, a żona, która nie dostrzegała lub nie chciała dostrzegać tego co robi jej mąż, wreszcie ma odwagę mu się sprzeciwić.

     Muszę przyznać, że nie przepadam za polskim kinem, jednak „Układ zamknięty” wydaje mi się dość dobrym filmem. Nie jest do końca pokrzepiający, pokazuje w jakim państwie przychodzi nam żyć, władza jest skorumpowana, działa przeciwko jednostce. Szczerze powiedziawszy wszyłam z kina wkurzona na otaczającą mnie bezradność i beznadzieję. Może taki był cel tego filmu?



Oglądaliście ten film? Jestem ciekawa Waszych opinii. 


środa, 22 maja 2013

Foto mix motywacyjny - aktywność fizyczna



Pora pozbyć się wszelkich wymówek 

źródło

Biegamy!

źródło

Plusy biegania znajdziecie tutaj



Jeździmy na rowerze!

źródło

O innych zaletach jazdy na rowerze możecie przeczytać tu.



Jeździmy na rolkach!

źródło

Zalety jazdy na rolkach znajdziecie w tym artykule.



Pływamy!

źródło

 O korzyściach z pływania możecie przeczytać tutaj.


I na koniec:

źródło



poniedziałek, 13 maja 2013

30 Day Shred level 3 i podsumowanie programu



     Zakończyłam program 30 Day Shred. Dziś przedstawię Wam level 3. Niezmiennie ćwiczą z nami Jillian, Anita i Natalie. Podobnie jak w poprzednich levelach Anita wykonuje ćwiczenia dla początkujących, Natalie dla zaawansowanych, natomiast Jillian  wyjaśnia jak poprawnie wykonać dane ćwiczenie.
Na level 3 składa się:

-rozgrzewka (wymachy ramion na boki i w tył, podskoki, podnoszenie nóg wysoko do przeciwległych rąk, bieg w miejscu, kręcenie kolanami),

-ćwiczenia siłowe (pompki z podparciem na łokciach, leżenie na brzuchu i unoszenie jednocześnie rąk i nóg, przysiady z ciężarkami, wypady nóg do przodu z podskokiem, pompki z przejściem ciała na prawą i lewą stronę, pompki z użyciem ciężarków
i podnoszeniem nóg),

-ćwiczenia kardio (podparcia jak do pompek z jednoczesnym przyciąganiem nóg do klatki piersiowej, przysiady z podskokiem,  boksowanie z ciężarkami, bieg w miejscu
z obciążeniem, pajacyki z ciężarkami, podskoki),

-ćwiczenia na mięśnie brzucha (opuszczanie i unoszenie nóg, nożyce, brzuszki, leżenie na boku i unoszenie bioder),

-rozciąganie.


    Zestaw 3 ćwiczeń angażuje zarówno mięśnie ramion, nóg i brzucha. Znajdziemy tu sporo modyfikacji tradycyjnych pompek oraz efektywne ćwiczenia na mięśnie nóg. Przyznaję, że głównie ćwiczenia na mięśnie ramion sprawiały mi największą trudność. Obecnie po ukończeniu całego programu 30 Day Shred  mój codzienny trening opiera się na levelu 3. 
     Cały program oceniam bardzo dobrze. Uważam, że pomógł mi on w zdobyciu nie najgorszej kondycji, zauważyłam również, że nie mam problemu z podnoszeniem cięższych przedmiotów, jestem bardziej wytrzymała i sprawna. Początki nie były najłatwiejsze, mimo, że każdy level trwa zaledwie ok. 27 minut czułam ogromne zmęczenie. Podczas ćwiczeń nie ma czasu na odpoczynek. Jednak na początku robiłam 10-15 sekundowe przerwy by złapać oddech i ćwiczyłam dalej. Nie zdarzyło się tak, bym przerwała dany level i go nie ukończyła. Nie jestem ekspertem w dziedzinie fitness jednak wydaje mi się, że do tego programu może przystąpić każdy, kto chce poprawić swoją kondycję oraz wysmuklić sylwetkę. 
     Na dzień dzisiejszy pozostaję przy levelu 3, który wykonuję codziennie. Jednak zbieram już ćwiczenia, które niedługo chciałam bym włączyć do mojego planu dnia. Mam jeszcze kilka zestawów opracowanych przez Jillian z których na pewno skorzystam. 


źródło


źródło