wtorek, 12 marca 2013

Tydzień 3 Perfekcyjny styl życia


Program 30 days to change - Tydzień 3 Perfekcyjny styl życia (04.03.-10.03.2013r.)

     Miniony tydzień miał być perfekcyjny pod wieloma aspektami. Miałam zrezygnować
z niezdrowej żywności i przygotowywać smaczne pożywne posiłki, wysypiać się, poświęcić czas na ćwiczenia fizyczne oraz zadbanie o ciało.

W tym tygodniu:
- kontynuowałam ćwiczenia fizyczne jakie rozpoczęłam wcześniej,
- starałam się jeść więcej owoców i warzyw,
- pamiętałam o piciu wody mineralnej,
- zadbałam o stopy i dłonie,
- skupiłam się na pielęgnacji ciała,
- zrezygnowałam z niezdrowej żywności, fast-foodów oraz słodyczy,
-regularnie nosiłam okulary.

W ramach tego tygodnia zwracałam szczególną uwagę na to co jem. Co prawda nie przygotowywałam samodzielnie zdrowych posiłków, ale starałam się jeść więcej warzyw
i owoców. Nie przepadam za gotowaniem i zazwyczaj nie przyjmuję większej wagi do tego co jem. Zdarza się, że w ciągu dnia spożywam dwa posiłki dziennie i to mi wystarcza. Na co dzień unikam fast-foodów więc całkowita rezygnacja z tego typu jedzenia nie była dla mnie problemem. Większym wyzwaniem było wybranie jabłka zamiast czekolady jako przekąski. Starałam się wytrwać w postanowieniu dotyczącym regularnego picia wody mineralnej i myślę, ze poszło mi nieźle. Jeśli chodzi o pielęgnację ciała, często przeznaczam 2 dni w ciągu tygodnia na tzw. „dni dla urody” podczas których wykonuję np. peeling i nakładam balsam brązujący, zajmuję się pielęgnacją włosów lub dłoni i paznokci.


Podczas 3 tygodnia projektu 30 days to change zrealizowałam zaplanowane na ten czas ćwiczenia:

Dzień 18: Oddaj się!

Zadanie polegało na tym by zapomnieć o swoich potrzebach i być bardziej skoncentrowanym na innych osobach. W ramach tego ćwiczenia miałam być uprzejma
i dobrze wychowana w kontaktach z innymi. Powinnam spełniać wszelkie prośby kierowane do mnie, unikać konfliktów oraz poświęcać czas bliskim. To ćwiczenie wymagało umiejętności postawienia się w sytuacji drugiej osoby, zrozumienia
i cierpliwości. Realizacja tego zadania przypadła na czas wyjazdu branżowego w jakim brałam udział. Starałam się być uczynna i pomocna wobec innych. To zadanie uświadomiło mi, że ludzie zwracają się do mnie z prośbą o pomoc nie z powodu swojego lenistwa ale
z chęci otrzymania wsparcia i porady.


Dzień 18: Zadania związane z ciałem.

W ramach tego zadania miałam zapisać się na wizytę u fryzjera oraz zastanowić się nad swoim stylem ubierania. Miałam w planie zrobić ombre hair z pomocą koleżanki jednak nie znalazłam odpowiedniej farby. Na wizytę u fryzjera poczekam do wiosny. Zależy mi jedynie na podcięciu końcówek. Jeśli chodzi o mój styl ubierania chciała bym by był bardziej kobiecy, elegancki, w końcu nie jestem już nastolatką. Ponad to oceniłam w sposób obiektywny swój wygląd, wypisałam wady i zalety. Następnie wskazałam jakie cechy
w wyglądzie chciała bym posiadać i określiłam które z nich są realne do osiągnięcia. To ćwiczenie uświadomiło mi, że są cechy w moim wyglądzie na które nic nie poradzę i nie będę ich w stanie zmienić (np. mój wzrost raczej się już nie zmieni chyba że ubiorę szpilki). Natomiast nad innymi cechami mogę popracować i je polepszyć.



Dzień 20: Jak ulepszyć swój związek?

Tego zadania nie wykonałam. Jak na razie nie muszę pracować nad żadnym związkiem ;)


     Tydzień Perfekcyjnego stylu życia oceniam bardzo dobrze. Jeśli chodzi o dbanie
o urodę, robię to regularnie i tutaj nie wprowadzałam wielu dodatkowych czynności poza tymi które wykonuję w każdym innym tygodniu. Mam jeszcze kilka planów odnośnie zmiany wizerunku i chcę nad tym popracować. Podczas tego tygodnia zwracałam większą uwagę na to co jem i starłam się jeść zdrowo. Myślę że pod względem odżywiania się wprowadziłam kilka korzystnych zmian. Niestety w związku z wyjazdem na targi branżowe który trwał 3 dni, nie udało mi się przesypiać 7-8 godzin w ciągu każdej doby. Jeśli chodzi o ćwiczenia fizyczne jakie miałam wykonywać była to kontynuacja ćwiczeń wprowadzonych w zeszłym tygodniu. W ramach zdrowego stylu życia starałam się również dbać o mój wzrok i nosić regularnie okulary w czasie pracy przy komputerze. Pod względem dbania o urodę i aktywności fizycznej ten tydzień nie różnił się zbytnio od poprzednich. Dzięki założeniom tego tygodnia oceniłam swój wygląd oraz zwróciłam większą uwagę na to co jem.




źródło: www.stylowi.pl


2 komentarze:

  1. Super! Aż się zastanawiam czy się też nie skusić na te zmiany! Powodzenia w kolejnym tygodniu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Może przyłączysz się do projektu 30 days to change?

      Usuń