niedziela, 3 marca 2013

Tydzień 2 Próbowanie czegoś nowego


Program 30 days to change - Tydzień 2 Próbowanie czegoś nowego (25.02.-03.03.2013r.)

     W ramach tego tygodnia powinnam doświadczać czegoś nowego, spędzać czas inaczej niż do tej pory, zacząć używać nowych słów, pracować nad samorozwojem, zadbać o kontakty z bliskimi oraz zmienić coś w swoim wyglądzie. Co prawda zrobiłam parę nowych rzeczy, ale nie każdego dnia.

W tym tygodniu:
- poszerzałam swoją wiedzę z zakresu moich Sfer Eksperckich (czytałam materiały branżowe, szukałam inspiracji w projektowaniu wnętrz i mebli),
- wprowadziłam wczesne wstawanie do mojego grafiku,
- stosowałam nowe ćwiczenia fizyczne inne niż do tej pory (ćwiczenia nastawione na polepszenie kondycji oraz ćwiczenia wytrzymałościowe),
- odświeżyłam kontakty ze znajomymi, spotkałam się z kilkoma osobami, 
- spróbowałam tylko jednej nowej potrawy (niezbyt dobry wynik jak na cały tydzień),
- stosowałam synonimy słów których często używam,
- zdobyłam nowe doświadczenia (Strzelałam z karabinków szkoleniowych! Ale frajda! Poza tym prowadziłam samochód w szpilkach-raczej nie zamierzam tego powtarzać ;) ).

W ramach tego tygodnia wprowadziłam kilka nowych czynności, które powtarzałam później każdego dnia jak czytanie prasy branżowej, wczesne wstawanie czy używanie synonimów. Wprowadzenie tych czynności przyniosło mi satysfakcję oraz poczucie poszerzania horyzontów. Wydaje mi się, że podczas tego tygodnia byłam bardziej otwarta na otoczenie, dostrzegałam nowe możliwości, szukałam inspiracji. Wiele rzeczy mnie zaciekawiło, pobudziło do rozwoju. Niekiedy zastanawiałam się czy podjąć jakieś działanie, ale zaraz potem uświadamiałam sobie "hej jest Tydzień próbowania czegoś nowego więc spróbuj".

Podczas 2 tygodnia projektu 30 days to change zrealizowałam zaplanowane na ten czas ćwiczenia:

Wprowadzenie jednego nawyku: Wczesne wstawanie - dzięki temu mogę zrealizować więcej celów już rano. Ten nawyk przydał się w dni kiedy kończę późno pracę i wiem, że nie była bym w stanie wykonać wszystkich zaplanowanych zadań po powrocie do domu. 

Dzień 9: Wiadomości do znajomych.

Ćwiczenie polegało tym by każdego dnia napisać wiadomość lub porozmawiać ze znajomym. Dzięki temu ćwiczeniu odnowiłam kontakt z kilkoma znajomymi i wyszłam na 3 spotkania podczas całego tygodnia. Mam zamiar kontynuować to ćwiczenie jeszcze przez dwa tygodnie. 

Dzień 11: Planuj i osiągaj.

Każdego wieczoru wypisywałam w kalendarzu zadania do zrealizowania w następny dzień. Później znów przed snem sprawdzałam czy wszystkie zaplanowane czynności zostały wykonane oraz określałam kolejne zadania na dzień następny. To ćwiczenie bardzo "odciążyło" mi głowę z wszelkich drobnych czynności o jakich nie chciałam zapomnieć np. zapłacenie za rachunek telefoniczny, zakupy w sklepie, przypomnienie o czytaniu materiałów branżowych. Wpisywałam nawet najmniejsze zadania jakie chciałam wykonać by mieć wszystko na papierze i nie musieć się zastanawiać czy wszystko zrobiłam i czy
o czymś nie zapomniałam. Ćwiczenie to w pewnym sensie wspomogło realizację innych zadań z Tygodnia próbowania czegoś nowego np. używanie synonimów czy czytanie inspirujących artykułów przydatnych na studia. Wieczorne wykreślanie zrealizowanych zadań przynosiło mi satysfakcję i poczucie, że mijający dzień był produktywny a czas nie przeleciał mi przez palce. Myślę, że sporządzanie planu dnia oraz odhaczanie wykonanych zadań będę stosować częściej.

Dzień 13: Stań się człowiekiem elokwentnym.

Ćwiczenie polegało na wypisaniu najczęściej używanych słów oraz zastąpienie ich synonimami. Dzięki temu starałam się zmieniać swoje słownictwo. Postanowiłam, że nie tylko będę używać synonimów ale będę również poznawać nowe słowa i tym samym wzbogacać swoje słownictwo. Kiedyś przeczytałam, że człowiek elokwentny powinien starać się pisać tak, jakby mówił a mówić tak, jak by chciał pisać. Chciała bym wprowadzić taką zasadę. Poszerzać swoje słownictwo, unikać potocznych słów, skrótów, mówić pełnymi zdaniami.

Dzień 14: Odmień swoje relacje z innymi.

Zadanie na ten dzień miało na celu wypisanie 7 zalet jakie posiada bliska nam osoba.
Z wykonaniem tego zadania nie miałam większego problemu. Jednak nie wiedziałam którą bliską osobę wybrać bo każda z nich ma wiele ciekawych zalet. Wypisałam więc "plusy" dwóch bliskich mi osób. To ćwiczenie uświadomiło mi, jak wielu wspaniałych ludzi mnie otacza. Moi bliscy mają ciekawe zainteresowania, są ambitni, dążą wytrwale do celu, mają świetne poczucie humoru i zawsze są pomocni. Obserwując jak realizują swoje plany wiem, że mi również może się to udać.

    Realizację zasad jakim towarzyszył ten tydzień oceniam średnio. Według mnie powodem tego jest fakt, że z natury jestem osobą, która obawia się nowości i zmian, ale
z drugiej strony jestem ciekawa tego co mnie otacza i lubię uczyć się nowych rzeczy. Możliwe, że zbyt dużo sobie wyobrażałam, oczekiwałam doświadczenia nowych wrażeń
a nie do końca tak było. Jestem zadowolona, że wykonałam wszystkie ćwiczenia zaplanowane na ten tydzień oraz może nie każdego dnia ale w całym tym tygodniu doświadczyłam nowych wrażeń i spróbowałam nowych rzeczy. 

źródło: www.pinterest.com



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz