piątek, 15 marca 2013

Rutyna jest dobra!



     Rutyna może kojarzyć nam się z przyzwyczajeniem i powtarzaniem tych samych schematów. Jednak w cale nie musi być  nudna. Chciała bym podejść do tematu rutyny
z innej strony. Mianowicie wypracowania pewnych nawyków, które będziemy realizować
w ciągu dnia, a które mogą wpłynąć na nasz rozwój i kreatywność. Możemy założyć, że każdego dnia będziemy pić 2 litry wody mineralnej, ćwiczyć, wzbogacać swoje słownictwo, czytać artykuły branżowe związane z naszą pracą czy studiami itp. Nawyki jakie chcemy u siebie wypracować powinny odpowiadać naszym zainteresowaniom i potrzebom. Dzięki temu będziemy je wykonywać nie z przymusu ale z własnego wyboru. Dla ułatwienia możemy ustawić przypomnienie w telefonie bądź zapisać w kalendarzu jakie czynności chcemy wykonywać. Oczywiście nie musimy ograniczać się do wprowadzenia takich samych nawyków każdego dnia. Działania jakie chcemy realizować mogą się zmieniać np. w każdy wtorek będę czytać biografię znanego malarza przez co poszerzę wiedzę
o sztuce, a w środy będę poznawać nowe słowa lub szukać synonimów słów których często używam. 

Ja wybrałam pięć nawyków  jakie realizuję każdego dnia. Są to:
1. ćwiczenia fizyczne, 
2. nauka języka obcego (angielski lub hiszpański naprzemiennie), 
3. czytanie materiałów branżowych przydatnych na studiach, 
4. czytanie książek,  
5. pielęgnacja ciała.

Chciała bym jeszcze wprowadzić czynności, które będę realizować raz w tygodniu:
1. wzbogacanie słownictwa,
2. czytanie krótkich notek biograficznych inspirujących mnie osób.

Czy Wy również  macie jakieś wypracowane przez siebie nawyki? Co myślicie o takiej „rozwojowej rutynie”?  


źródło

5 komentarzy:

  1. "Rozwojowa rutyna" jest całkiem ok :) Ja codziennie loguję się na fiszkotece i uczę się słownictwa (angielski i hiszpański). Staram się także każdego dnia wykonywać powótórki z Super Memo (hiszpański).

    PS. Możesz wyłączyć weryfikację obrazkową?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jakoś nie mogę się przekonać do fiszkoteki, ale robię sobie sama fiszki z hiszpańskiego. Weryfikacja obrazkowa wyłączona :)

      Usuń
  2. Myślę, że to recepta na sukces :) Małe kroki każdego dnia - to jest świetne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rutyna w takich kwestiach jest świetną sprawą i bardzo pomaga w osiągnięciu sukcesu. To dzięki niej pewne rzeczy robię już automatycznie (np. włączam lapka i od razu biorę się za powtórki w Anki). Twoje 5 nawyków są niemal identyczne jak u mnie! Dodatkowo mam właśnie nawyk robienia powtórek od razu po włączeniu kompa i mnóstwo nawyków związanych z obowiązkami zawodowymi.

    OdpowiedzUsuń
  4. Marzy mi się taka rutyna:) Ale wyrobienie w sobie nawyków nie jest proste. Potrzeba dużo silnej woli i mobilizacji. Ja również mam podobne nawyki, o które codziennie walcze:)

    OdpowiedzUsuń