środa, 15 sierpnia 2012

lipcowo-sierpniowe czytadło


Przez ostatnie tygodnie praca pochłaniała większość mojego czasu, dlatego nie byłam
w stanie zbyt wiele pisać na blogu. W wolnych chwilach czytałam książkę, którą dziś skończyłam. Była to biografia Grace Kelly autorstwa I. Randy Taraborrelli "Pewnego razu... Za kurtyną bajki o księżnej Grace i księciu Rainerze". Autor przedstawia losy światowej gwiazdy kina, która zdecydowała się porzucić dotychczasowe życie i poślubić księcia Monako. Można by pomyśleć, że będzie to opowieść o pięknym życiu księżnej w bajecznej krainie. Początkowo Grace nie mogła odnaleźć się w nowej rzeczywistości, tęskniła za filmem, rodziną i przyjaciółmi których zostawiła w Stanach Zjednoczonych. Mimo, że życie w Monako w cale nie było bajkowe, postanowiła nie rozpamiętywać przeszłości i jak najlepiej odegrać najważniejszą rolę w jej życiu - księżnej Monako. Książka ukazuje nam, że świat w którym żyjemy nie zawsze jest idealny, plany jakie snujemy nie zawsze się zrealizują. Ważne jest w tym wszystkim by przyjmować życie takim jakie jest i brać z niego to co najlepsze.

                                               

4 komentarze:

  1. Bardzo lubię czytać biografie. Najbardziej cenię takie, które "pisało" życie, a nie przerosła fantazja autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że spodobała by Ci się ta książka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli znajdę w bibliotece, to się skuszę skoro polecasz. Ostatnio trafiłam na taką nudną "cegłę", że chociaż czeka w kolejce książka pożyczona od koleżanki ("Kobiety dyktatorów"), muszę chwilę odpocząć od biografii. Ale zanim dotrę do biblioteki aby zwrócić aktualnie czytane książki, może mi już przejdzie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja kończę jeszcze jedną książkę a potem może skuszę się na "Władcę pierścieni" J. R. R. Tolkien'a ;)

    OdpowiedzUsuń