niedziela, 3 czerwca 2012

lomo

Fotografia to jedno z moich zainteresowań. Szczególnie podoba mi się fotografia tradycyjna, analogowa. Osobiście wolę tę niepewność związaną z wywoływaniem zdjęć. Nigdy do końca nie wiadomo jaki otrzymamy efekt. Myślę, że lomografia jest jednym z rodzajów takiej fotografii. Do wykonywania zdjęć lomo służą nam różnego rodzaju aparaty jak: Action Sampler (z kilkoma obiektywami), Colorsplash (z kolorową lampą błyskową), Fisheye (dający efekt rybiego oka), Spinner 360 (pozwalający robić zdjęcia panoramiczne)
i wiele, wiele innych. Do aparatów możemy również dokupić filmy dzięki którym możemy uzyskać ciekawe efekty (intensywne barwy, efekty starego zdjęcia itp).
Lomografia jest dla każdego. Praktycznie nie trzeba znać się na robieniu zdjęć czy regułach fotografii. Jak mówi lomografia: "Nie przejmuj się zasadami! Możesz o nich zapomnieć. Odkryj swoją własną drogę do Lomografii. Fotografuj co chcesz, jak chcesz
i kiedy chcesz." Myślę, że jest to ciekawy sposób na pokazanie otaczającego świata.

Więcej o lomografii znajdziecie tutaj i tu

Poniżej kilka moich zdjęć. Życzę Wam udanego popołudnia.






3 komentarze:

  1. Bardzo podobają mi się Twoje zdjęcia, są takie klimatyczne! Też myślałam o fotografii - lubię czasem cyknąć coś zwykłą cyfrówką, a ostatnio odgrzebałam w zbiorach rodzinnych Zenita i chyba w końcu zdecyduję się go użyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Nie robiłam zdjęć Zenitem, ale miałam do czynienia ze Smieną zakupioną na allegro za całe 40zł ;) Polecam aparaty analogowe! Jak tylko ustrzelisz jakieś fotki Zenitem, to się pochwal!

      Usuń
    2. najpierw muszę przetłumaczyć instrukcję obsługi ;-) Ostatni raz z analogowego aparatu korzystałam 10 lat temu, a był mniej skomplikowany od Zenita :-) Ale oczywiście - jak tylko się odważę go odpalić - na pewno się pochwalę :)

      Usuń