środa, 7 marca 2012

Poznań i targi Arena Design 2012

W minioną niedzielę i poniedziałek miałam szansę uczestniczyć w wyjeździe do Poznania organizowanym przez moją uczelnię. Wybraliśmy się na targi Arena Design 2012.
Droga do Poznania była dość długa, jechaliśmy ok 7 godzin. Jednak wykorzystałam ten czas na czytanie książki oraz podziwianie przepięknych terenów Dolnego Śląska i Wielkopolski. Mam nadzieję, że jeszcze nie raz odwiedzę te miejsca by pozostać tam na dłużej.





Do Poznania dotarliśmy późnym popołudniem. Wolny czas jaki nam pozostał wykorzystaliśmy na odpoczynek po podróży i krótkie zwiedzanie miasta. Natomiast poniedziałek spędziliśmy na targach. Hasłem przewodnim tegorocznych targów był zrównoważony design. Hala targowa została podzielona na kilka stref tj.: kreatywni, innowacje, edukacja. Wśród firm które prezentowały swoje produkty znalazły się: Alessi, Rosenthal, Kartell, Noti Nature. Ponadto można było zapoznać się z pracami studentów ASP z Krakowa i Warszawy, Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły, Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu i wielu innych.




Poza wystawiennictwem na targach organizowano wykłady. Na mnie osobiście największe wrażenie zrobił wykład gościa specjalnego Francois Azambourga pt.: "Jaka produkcja? Design a wytwarzanie przedmiotu". Projektant ten omawiał  swoje prace oraz poruszył temat nowych, nie raz niezwykłych, metod wytwarzania przedmiotów. Był to bardzo inspirujący i ciekawy wykład. Zainteresował mnie również występ Magdy Dąbrowskiej, projektantki firmy YES, która mówiła na temat roli emocji w procesach projektowania i odbioru produktu oraz nowych technologii.





Cieszę się, że mogłam uczestniczyć w tym wyjeździe. Dzięki temu miałam szansę zapoznać się z nowoczesnym wzornictwem i trendami panującymi w branży projektowania wnętrz oraz form użytkowych.
Więcej na temat targów na stronie www.arenadesign.pl 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz